مدیرکل آموزش پرورش استان اصفهان گفت: علاوه بر تقویت روش‌های «تدریس» درس ریاضی، ضرورت تقویت روش‌های «ارزیابی» مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس سلطانیان صبح امروز در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس ریاضی رشد تکنولوژی را همراه با پیچیدگی‌های خاص خود خواند و اظهار کرد: متناسب با تکنولوژی و رشد سازمان‌های جدید، وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان مورد نیاز این سازمان‌هاست.

وی با بیان این که اهمیت آموزش و پرورش دو چندان شده است، افزود: برای همگام شدن با تکنولوژی، چاره‌ای جز ارتقای صلاحیت‌های معلمان نداریم؛ آن‌ها مدیران فرآیند آموزش هستند و باید یادگیری را لذت‌بخش کرده و برای دانش‌آموزان الگو و اسوه اخلاق باشد.

علی‌اکبر کمالی مدیرکل آموزش پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف این جشنواره دست‌یابی به روش‌های نوین تدریس، ایجاد رقابت بین معلمان، ارتقای صلاحیت‌های معلمان و بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها بود.

وی با بیان این که تحقیقات کشوری در حوزه آموزش و تدریس درس ریاضیات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان نگرشی منفی به درس ریاضیات پیدا کرده‌اند، اذعان داشت: انگیزه و همت دانش‌آموزان برای یادگیری علاقه‌مندانه و خودانگیخته درس ریاضی کم است و کششی به یادگیری آن ندارند.

مدیرکل آموزش پرورش استان اصفهان یادآور شد: حجم کتاب‌های درس ریاضی زیاد و ساعت تدریس آن‌ها کافی نیست؛ همچنین ترتیب‌چینی عناوین این درس بر اساس اصول روان‌شناسی کودک نبوده و غیر منطقی و غیر علمی به نظر می‌آید.

وی تصریح کرد: علاوه بر تقویت روش‌های «تدریس» درس ریاضی، ضرورت تقویت روش‌های «ارزیابی» مورد توجه باشد؛ دانش‌آموزان بعد از یادگیری نیاز به ارزیابی دارد و در این راستا به کارگروه‌های ارزیابی نیاز داریم.

کمالی با بیان این که بی‌توجهی به نیازهای عاطفی دانش‌آموزان مهم‌ترین عامل گرایش منفی آن‌ها به درس ریاضی است، عنوان داشت: «درس ریاضی را جدی بگیرید» ابتدایی‌ترین جمله‌ای است که دانش‌آموزش از معلم می‌شنود که سبب رشد ترس تنفر از آن و تشبیه درس ریاضی به یک غول می‌شود.

وی راه تغییر این نگرش به درس ریاضی را اصلاح روش‌های تدریس دانست و متذکر شد: آگاهی از کاربردهای ریاضی در زندگی روزمره انگیزه یادگیری آن را افزایش می‌دهد؛ فلسفه آموزش ریاضی را به اطلاع دانش‌آموزش برسانید که فهم سودمندی‌ها او را به یادگیری آن سوق می‌دهد. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار