معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: در نظام آموزشی بلند مدت 37 مدرسه شامل 12 مدرسه در شهر اصفهان و 25 مدرسه در شهرستان های استان فعالیت می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه های علمیه اصفهان با اصحاب رسانه استان گفت: پذیرش حوزه ی علمیه ی اصفهان از بهمن سال 96 شروع شد و در مرحله ی اول در 7 اردیبهشت سال جاری از متقاضیان ورودی حوزه امتحان کتبی گرفته شد، اما در اصفهان فقط به مرحله ی اول اکتفا نمی شود.

وی با بیان اینکه بعد از انجام مراحل ثبت نام دو تا سه مرحله امتحان ورودی برای پذیرش متقاضیان در نظر گرفته شده که این امتحانات به صورت کتبی است، گفت: در مرحله ی اول از متقاضیان ورودی حوزه علمیه امتحان کتبی (صد سوال تستی) گرفته می شود و شرکت کنندگان باید امتیاز 50 یا 60 را از این امتحان دریافت کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: بعد از قبولی درامتحان از شرکت کنندگان مصاحبه ی گزینشی گرفته می شود که در این مرحله سوال هایی با موضوع میزان علاقه مندی و انگیزش شخص متقاضی برای فراگیری دروس حوزه پرسیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی افزود: متقاضیان ورودی حوزه علمیه بعد از پذیرش در این مراحل به صورت آزمایشی وارد کلاس های آموزشی می شوند و در این دوره از آن ها آزمایش سلامت جسمی و روحی توسط مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان گرفته می شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در این دوره گفت: انجام تحقیقات محلی برای تشخیص صلاحیت های اخلاقی و خانوادگی  پذیرفته شدگان از اقدامات دیگر این مرحله می باشد و شخص بعد از قبولی در تمامی این مراحل تثبیت می شود و به تحصیل درحوزه ی علمیه می پردازد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به پذیرش متقاضیان افزود: پذیرش از مقطع تحصیلی پایه ی هشتم نظام جدید تا دانشگاه می باشد و هرساله حدود صد نفر متقاضی دانشگاهی داریم.

 حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: برای تحصیل دانشجویان مدرسه ی شهید بهشتی در خیابان مسجد سید و برای مقطع سیکل و متوسطه مدرسه ی امام صادق (ع) در چهارباغ، مدرسه ی امیرالمومنین، مدرسه ی صاحب الامر در مسجد سید و مدرسه ی جامعه المهدی در شهرک ولی عصر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به دسته بندی نظام آموزشی حوزه علمیه اصفهان افزود: دو نظام آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای پذیرش طلبه ها در استان اصفهان در نظر گرفته شده و نظام بلندمدت شامل چهار سطح تحصیلی است که سطح اول معادل فوق دیپلم، سطح دوم معادل لیسانس، سطح سوم معادل فوق لیسانس و سطح چهارم معادل دکترا ست.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نظام آموزشی بلند مدت گفت: برای نظام بلندمدت در استان اصفهان 37 مدرسه فعالیت می کنند که از این تعداد 12 مدرسه در شهر اصفهان و 25 مدرسه در شهرستان ها مانند فریدون شهر، خوانسار، سمیرم، شاهین شهر، خمینی شهر علوم حوزوی تدریس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به نظام آموزشی کوتاه مدت افزود: نام دیگر این نظام سفیران هدایت می باشد که شرایط ورودی آن ها مقطع دیپلم به بالا است، طلبه های نظام کوتاه مدت پنج سال دوران تحصیل و پنج سال تعهد تبلیغ دارند و برای آموزش آن ها سه مدرسه در رهنان، خمینی شهر و حبیب آباد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی ، در استان اصفهان یک مدرسه ویژه حفظ قرآن کریم با نام مدرسه شهید طباطبایی نژاد در منطقه ی زینبیه اصفهان است و برای متقاضیان مقطع تحصیلی خاصی در نظر گرفته نشده و تنها علاقه قرآنی و داشتن زمینه ی حفظ برای پذیرش آن ها کافی است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: ثبت نام کشوری پذیرش سراسری حوزه های علمیه اصفهان از طریق سایت www.esf-hozeh.com  به صورت اینترنتی است و مرحله ی دوم این ثبت نام تا پایان تیرماه سال جاری ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: مراجع تقلید ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.