رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: در شهرستان شهرضا بیش از 200 مسجد وجود دارد که حدود 90 مسجد در طول سال و بقیه در ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های دینی دیگر فعال است.

حجت‌الاسلام محمد حسن رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به فضای فرهنگی شهرستان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند فرهنگ مانند هوا است که تنفس می‌شود، اگر هوا پاکیزه باشد تنفس هم خوب و اگر آلوده باشد تنفس مشکل می‌شود.

وی افزود: بر اساس نظریه دهکده جهانی و یکسان بودن رسانه‌ها در کل کشور تفاوت اندکی در فرهنگ شهرستان‌ها دیده می‌شود و بر اساس پیشینه فرهنگی اجتماعی و دینی خوب مردم شهرضا باید سعی شود این فرهنگ رو به ترقی پیش رود.

وی با اشاره به مساجد شهرضا، افزود: در شهرستان شهرضا بیش از 200 مسجد وجود دارد که حدود 90 مسجد در طول سال و بقیه در ایام خاص همچون ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های دینی دیگر فعال است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به وجود 110 هیأت مذهبی فعال در شهرستان شهرضا، گفت: هیأت‌های مذهبی شهرستان شهرضا همگی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند و با همکاری با این اداره، آیین‌های دینی به خوبی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های عزاداری، بیان داشت: در شهرستان شهرضا به دلیل ولایت‌مداری مردم و هدایت‌گری علما کمتر در معرض آسیب‌های عزاداری هستیم، اما در هر جایی که آسیبی دیده شود فقط با کار فرهنگی و دلسوزی قابل رفع است.

رهایی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در مقابله با مشکلات فرهنگی شهرستان، اذعان داشت: مشکلات فرهنگی شهرستان و حل آن منحصر به یک اداره خاص نیست و آنچه لازم است هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان را می‌طلبد آن هم با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مختلف شهرستان همچون مسجد، مدرسه، نمایش و نمایشگاه، هنرهای اصیل.

وی با اشاره به وضعیت بودجه اداره تبلیغات اسلامی شهرضا، عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرضا از جمله اجرای گفتمان‌های دینی مدارس، اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌ها و مسابقات تخصصی قرآن کریم، همایش‌های گوناگون و فعالیت‌های تبلیغی، با وجود تبلیغات سوء، بودجه مناسبی در اختیار نیست، به گونه‌ای که گاهی در بودجه امور جاری دچار مشکل می شویم، باید در تقویت بنیه و توان دفاعی در همه ابعاد پشتیبانی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به همکاری این اداره با سایر ادارات فرهنگی شهرضا، خاطرنشان کرد: با ادارات فرهنگی شهرستان در فعالیت‌های خاص و موردی همکاری خوبی با همدیگر داریم، اما تدوین یک برنامه چشم‌انداز فرهنگی همه جانبه با هم‌افزایی همدیگر برای شهرستان شهرضا لازم است.

وی اشاره به نظارت اداره تبلغیات اسلامی بر فعالیت بانوان مبلغه در شهرضا، اظهار کرد: با همکاری حوزه علمیه خواهران و امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خواهران مبلغه و جلسه‌ای در حال ساماندهی است.

رهایی تأکید کرد: برای خواهران مبلغه پرونده تشکیل شده و چندین دوره کلاس‌های آموزشی در تخصص‌های گوناگون برگزار شده و هم اکنون نیز فعالیت خواهران در امور مختلف دینی از جمله سخنرانی، دعا، زیارت، مرثیه و مولودی‌خوانی بر اساس تخصص و آموزش در حال جداسازی و تفکیک است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و نقش روحانیان در این زمینه، ابراز داشت: به هر میزانی که مسؤولان و مردم اقبال و توجه به علما و روحانیت شهرستان داشته باشند، تبلیغات دینی تأثیر بیشتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که در این رابطه نیاز به دقت دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در پاسخ به این سؤال که برای پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی در فضای مجازی اداره تبلیغات اسلامی شهرضا چه برنامه‌هایی در دستور کار دارد، گفت: علاوه بر آمادگی پاسخگویی حضوری یا تماس تلفنی، کارشناسان حاضر در اداره یا مرتبط با اداره کانال‌های مختلف در خدمت مردم هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار