مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: نرخ بیکاری در این استان بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پاییز امسال به ۶.۶ درصد رسیده است.

نورالدین الیاسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: منبع رسمی اعلام نرخ بیکاری مرکز ملی آمار ایران است که بر اساس گردآوری داده‌های آماری از سراسر کشور آنرا اعلام می‌کند.

وی افزود: اشتغالی که در سامانه ملی رصد ثبت می‌شود تحت نظر مرکز پایش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور بیان می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: شورای عالی اشتغال با هدف دستیابی و اجرای مصوبات نسبت به ثبت اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی اقدام می‌کند.

الیاسی تاکید کرد: میزان اشتغال اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل از محل‌های تبصره ۱۸، ۱۶، اشتغال روستایی، عشایری و مشاغل خانگی است.

وی اضافه کرد: راستی آزمایی و صحت سنجی آمار‌های بیان شده در خصوص اشتغال به سه شکل تلفنی، پیامکی و میدانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مهم‌ترین مزیتی که در دولت سیزدهم برای بیان آمار‌های اشتغال وجود دارد، بررسی دقیق و میدانی آمار‌های اعلامی است، بطوریکه دولت خود را در معرض قضاوت قرار داده و بطور مستمر میزان صحت داده‌های آماری بویژه در حوزه اشتغال مورد رصد قرار می‌گیرد.

الیاسی یکی از برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال را اعطای تسهیلات به سربازان وظیفه عنوان کرد و افزود: سربازانی که پنج سال از خدمت وظیفه عمومی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی این تسهیلات را از محل تبصره ۱۶ دریافت کنند که امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به این حوزه تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
نرخ بیکاری از صدرصد هم گذر کرده چرا حقیقت نمیگی