معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان نیز باید همت به خرج دهند و نباید معطل دیگران بمانند.

فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات آموزش عالی این است که نرخ بیکاری در بین تحصیل کردگان سه برابر غیر تحصیل‌کرده‌ها است که علل مختلفی دارد و باید برای آن راهکار ارائه شود، یکی از راه‌ها این است که علاوه بر تربیت تخصصی در دانشگاه‌ها، باید تربیت مهارت نیز انجام شود.

جهان بین با بیان این که دانشگاه و جامعه در پیوند با یکدیگر هستند و نمی‌شود رشته‌های ۲۰ سال پیش با سرفصل‌های قدیمی در دانشگاه تدریس شود، ادامه داد: راه حل دیگر این است که تربیت متخصص باید با توجه به نیاز مناطق مختلف انجام شود و این مورد باید توسط سیاست‌گذاران آموزشی مورد توجه واقع شود.

وی افزود: بخش دیگری از مشکل بیکاری فارغ التحصیلان به خود دانشجویان برمی‌گردد که به کسب مهارت در کنار آموزش توجه نمی‌کنند. باید توجه داشت از بین خیل عظیم فارغ التحصیلان، کسانی وارد بازار کار می‌شوند که توانمند‌تر بوده و مهارت‌های بیشتری را فرا گرفته باشند.

جهان بین با اشاره به این که سرا‌های نوآوری و مراکز رشد یک اقدام بسیار مهم است که در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: علاوه بر ایجاد سرا‌های نوآوری و مراکز رشد، دانشگاه آزاد اسلامی با پویش اشتغال به دنبال حل برخی از مشکلات فوق الذکر است و سعی دارد نیروی ماهر دانش‌بنیان را تحویل جامعه و صنعت دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حواله کردن مشکلات به یکدیگر و همدیگر را مقصر نشان دادن راه مناسبی نیست و راه حل در کنار هم بودن ما و مسئولیت پذیری همه ماست. ما موظفیم که برای دانشجویان فضای مناسب ایجاد کنیم، اما در کنار تلاش دانشگاه، دانشجویان نیز باید همت به خرج دهند و نباید معطل دیگران بمانند.

جهان بین اعتماد به نفس و احساس عزت ملی را منشا تمام خیرات دانست و افزود: برای دانشجویانی چنین پرنشاط، آینده‌ای درخشان پیش رو است.

برچسب ها: دانشجویان ، نشاط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار