رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ تابلو و علامت ایمنی در محور‌های استان تعمیر و نصب شده است.

احمدی شاهرخت گفت: طی یک ماه گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ تابلو و علامت ایمنی در محور‌های خراسان جنوبی تعمیر و نصب شده است.

او با بیان اینکه این علائم شامل تابلو‌های اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما و انتظامی است، افزود: تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش به سزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح جاده‌های استان دارد.

احمدی شاهرخت ادامه داد: همچنین به منظور ارتقای سطح ایمنی در زمینه جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محور‌ها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، طی این مدت بیش از ۲ کیلومتر حفاظ بتنی و ۲.۴ کیلومتر گارد ریل در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، طرح نصب و استقرار حفاظ نیوجرسی و گارد ریل در محور‌های مواصلاتی استان پیگیری و با در نظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و بر حسب اولویت نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می‌شود.

او بیان کرد: طی ماه گذشته به منظور آگاهی دادن و مسیرنمایی صحیح به رانندگان و در نتیجه افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه، بیش از ۹۶ کیلومتر از محور‌های استان خط‌کشی شده است.

احمدی با بیان اینکه این اقدامات تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش ایمنی محور‌های استان است، افزود: احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، ایجاد منطقه عاری از مانع در کناره راه‌ها و لکه‌گیری از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه افزایش ایمنی راه‌ها است.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.