مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: رایزنی‌های لازم با مدیران کل و مسئولان استان‌های همجوار صورت گرفته که عشایر این مناطق با تمام ظرفیت دامی خود به استان ایلام کوچ نکنند.

فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: ورود دام‌های عشایر مهمان که فاقد پلاک کوبی و واکسیناسیون باشند در فصل کوچ پاییزه به استان ایلام ممنوع است.

وی بیان کرد: باتوجه به خشکسالی‌های چندسال اخیر و فقر شدید مراتع، عشایر مهمان و بومی اجازه حضور در مراتع با تمام ظرفیت دامی را ندارند.

مدیرکل امور عشایری ایلام افزود: ورود عشایر مهمان و بومی با تمام ظرفیت احشام، به مراتع با توجه به خشکسالی‌های اخیر و عدم نزولات جوی ممنوع است.

یاسمی ادامه داد: البته باتوجه به طرح خرید دام مازاد و حذفی از دامداران طی یکسال اخیر، تعداد احشام عشایر نیز نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی مطرح کرد: تاکنون ۲۰ درصد عشایر مهمان از استان‌های همجوار برای زمستان گذرانی وارد استان ایلام شده اند و به تدریج ورود عشایر مهمان به استان بیشتر می‌شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام اظهار کرد: عشایر مهمان در منطقه دهلران ضمن اسکان در اراضی عرفی عشایر بومی استان ایلام، برای تامین آب مورد نیاز خود اقدام به شکستن لوله‌های تامین آب کشاورزان منطقه کرده و مشکلاتی برای عشایر بومی و کشاورزان ایجاد کرده اند.

وی بیان کرد: باید مسئولان استان‌های مبدا نسبت به ارائه خدمات و آبرسانی برای عشایر خود اقدام کنند تا مشکلاتی برای عشایر بومی و کشاورزان استان ایلام رخ ندهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.