مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دوری مسافت مدارس استثنایی این استان، هزینه بهای سرویس را افزایش داده است.

امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به سنگینی هزینه سرویس مدارس، یکی از مشکلات جدی خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه این استان، پرداخت هزینه سرویس آنان است.

او افزود: با وجود اینکه تنها ۵۰ درصد هزینه سرویس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه توسط خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود، اما گاهی در تامین همین مقدار هم مشکل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در خراسان رضوی خیران زیادی در بخش‌های مختلف فعالیت دارند که باید از ظرفیت آن‌ها برای کمک به تامین هزینه سرویس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استفاده شود.

شوشتری بیان کرد: در سطح این استان حدود ۲۵۰ مدرسه استثنایی فعال است که دوری مسافت این مدارس در سطح شهر‌ها هزینه بهای سرویس مدارس را افزایش داده است.

او تصریح کرد: در صورت همیاری خیران در کمک به تامین هزینه سرویس مدارس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، سهم خانواده‌های محروم و یا دارندگان بیش از یک فرزند دانش آموز، به پنج تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۱۷ هزار دانش آموز استثنایی، دارنده بیشترین شمار شناسایی و پوشش آموزشی این گروه از دانش آموزان در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.