رییس پلیس راه قزوین گفت: رانندگان با توجه به بارش‌های اخیر و لغزندگی جاده‌ها با دقت و سرعت مطمئن رانندگی کنند.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش رییس پلیس راه قزوین گفت: در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد، اما سطح جاده‌ها به علت بارش برف و باران که از روز گذشته آغاز و در برخی مناطق آن نیز هنوز ادامه دارد، لغزنده است.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین موجود، در مواقع بارندگی و لغزنده بودن سطح جاده‌ها که وقوع تصادفات را به شدت افزایش می‌دهد، به رانندگان توصیه می‌کنیم در چنین شرایطی ضمن حرکت با سرعت مطمئنه، فاصله طولی را نیز رعایت و از هرگونه تغییر مسیر ناگهانی هم اجتناب ورزند.

وی با اشاره به ادامه برودت هوای استان تا اواخر هفته جاری، اظهار داشت: تمامی تیم‌های عملیاتی پلیس راه به صورت آماده باش در سطح جاده‌های استان مستقر بوده و دستورات تاکتیکی زمستانی نیز به آن‌ها ابلاغ شده تا امنیت را برای آسایش و رفاه حال مسافران و رانندگان بیش از پیش فراهم کنند.

سرهنگ ذاکری منش خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم تا قبل از حرکت نسبت به ایمن بودن خودرو، به خصوص برف پاک کن ها، ترمزها، بخاری و پربودن باک بنزین اطمینان حاصل کرده و ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ سایر تجهیزات زمستانی را نیز همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه خستگی و خواب آلودگی بیش از ۴۰ درصد حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده لذا به رانندگان توصیه می‌شود به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، در نخستین توقفگاه و یا مجتمع‌های خدمات رفاهی حداقل به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.