در ادامه فراخوان‌های تکراری و بی‌اثر دشمن برای تعطیلی بازار، پیگیری‌ها حاکی از آن است که همه بازاریان بیرجندی به کسب و کار روزانه و عادی خود پرداخته‌اند.

با وجود اینکه رسانه‌های ضدانقلاب و معاند طی روزهای گذشته با اعلام فراخوان اعتصاب سراسری ‌در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر تلاش داشتند بازاریان، ‌ ‌دست به اعتصاب‌های گسترده بزنند اما کسبه بیرجندی و دیگر شهرستان های خراسان جنوبی به این فراخوان‌ها توجهی نکردند و بازار با هوشیاری بازاریان، زنده و پویا است.

در آخرین روزهای سرد پاییزی جریان زندگی با نفس گرم مردم حال و هوای دیگری دارد و مردم با خرید اقلام مورد استفاده خود جریان زندگی را می‌گذرانند.

موسوی کاسب بیرجندی گفت : ۱۰ سالی می‌شود که در خیابان معلم مغازه و کار و کاسبی دارم و هر روز در مغازه ام را  به امید درآمد و رزق و روزی حلال باز می‌کنم.

دستفروشی که در حال حمل گاری اش بود و خود را برای یک روز پر فروش آماده می کرد گفت: همه جور میوه از جمله موز ، سیب ، پرتقال ، خرمالو و انار و قرار است تا عصر همه را بفروش برسانم.

گلفروشی هم که در حال باز کردن مغازه اش بود گفت: الان فصل گل نرگس است و طرفدار زیادی دارد هر روز صبح گل‌های نرگس تازه به دستم می‌رسد که بویش زندگی بخش است.

سردی هوا در روز گذشته هم باعث شده بود کسانی که هنوز به فکر لباس گرم زمستان نبوده اند به بازار بیایند.

نوجوانان ۱۳ ساله‌ای گفت: با خانواده آمده ام تا ژاکت و کاپشن بخرم.

مغازه داری هم گفت: لباس‌هایی که تک سایز شده است را تخفیف زدم و با قیمت پایینتر می‌دهم که تا سال دیگر روی دستم نماند.

هرچند در ماه‌های گذشته و جنجال معدود آشوبگران به بازاریان ضرر‌های اقتصادی وارد شده بود، اما کاسبان و بازاریان به فعالیت‌های اقتصادی خود همچنان ادامه می‌دهند.

کاهنی کاسب بیرجندی گفت : بستن مغازه‌ها کار اشتباهی است و دردی را دوا نمی کند ، شب‌هایی که به ما فشار می‌آوردند تا مغازه را تعطیل کنیم فشار اقتصادی روی دست ما گذاشت و فروشمان را پایین آورد.

وی افزود : ضرر این اعتراض به مغازه دار می‌رسد وقتی مغازه را ببندد چطور اجاره وحقوق کارگر بدهد؟

نیک سیما فروشنده بیرجندی هم گفت : اغتشاشگران در واقع عده معدودی هستند که در فضای مجازی خود را زیاد جلوه می‌دهد، ولی در فضای حقیقی معدود اند.

مودی یکی از بازاریان بیرجندی است که می گوید : نه تنها کسبه ، بلکه کل مردم از این وضعیت ناآرام ناراضی اند که چرا اموال عمومی را آتش می‌زنند و بازاریان را مجبور به بستن مغازه هایشان می کنند .

وی ادامه داد : این معترضان اگر راست می گویند که برای مردم تلاش می کنند چرا بجای اموال عمومی ، اموال خودشان را به خطر نمی اندازند؟

از شهرهای مختلف استان حکایت از حاکم بودن فضای آرامش بر بازار شهرها دارد و خبری از تعطیلی مغازه ها و اصناف مختلف و اعتصاب در این شهرها نیست و به کوری چشم دشمنان ملت ایران و برخلاف نیت شوم آن‌ها کشور ما پیشرفت‌های اقتصادی خوبی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار