مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعداد پرونده‌های تخلف در استان در حال افزایش است و نبود ارائه فاکتور و درج قیمت، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه مهمترین علل تشکیل پرونده‌های تخلف در استان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست تنظیم بازار  خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو ماه گذشته سه هزار و ۳۹۰ مورد بازرسی از سطح بازار‌های استان انجام شده است، گفت: در این زمینه ۲۶۴ پرونده تخلف به ارزش ۸۶۱ میلیون تومان تشکیل شده است.

او افزود: تعداد پرونده‌های تخلف در استان در حال افزایش است و نبود ارائه فاکتور و درج قیمت، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه مهمترین علل تشکیل پرونده‌های تخلف در استان بوده است.

جرجانی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان با کمبود نیروی نظارتی مواجه هستیم، گفت: گا‌هی برای رصد بازار شهرستان‌ها از مرکز استان نیرو اعزام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از نظارت مستمر بازدید از انبار‌های روغن‌های موتور خبرداد و گفت: از ابتدای امسال ۲۸ پرونده به ارزش ۸۴۰ میلیون تومان در این نظارت‌ها تشکیل شده است.

او افزود: در حال حاضر قیمت مرغ در استان ۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و کمتر از قیمت مصوب است و روند تقاضا برای گوشت مرغ کاهشی است.

جرجانی از رشد هشت درصدی برنج، ۲۲ درصدی چای، ۱۱ درصدی گوشت گوسفندی و گوساله و افزایش هشت درصدی گوشت شتر در دو ماه اخیر خبرداد و گفت: در این مدت قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی ۱۵ درصد و پیاز ۷۲ درصد کاهش داشته است و حبوبات بدون تغییر بوده است.

جعفری رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۸ هزار و ۲۲۲ تن مرغ در استان تولید شده است.گفت: از این مقدار  هفت هزار و ۵۱۲ تن در استان مصرف و ۶ هزار و ۵۳۴ تن در خارج از استان توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان هم از تسویه حساب مطالبات گوشت سفید و قرمز خبر داد و گفت: بدهی کامل مطالبات کشتارگاه‌ها از بابت گوشت منجمد تحویلی به پشتیبانی امور دام به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسویه حساب شده است.

روشن افزود: همچنین مطالبات دامداران از بابت گوشت قرمز تحویلی به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت کامل پرداخت شده است.

او گفت: همچنین نهاده مرغداران که در سامانه بازارگاه عرضه شده به صورت کامل تحویل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم گفت: پیگیری‌ها به صورت مستمر انجام شود تا در استان مشکلی در زمینه روغن موتور نداشته باشیم.

او به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان مأموریت داد که به صورت ویژه در زمینه نظارت خبازی‌ها ورود پیدا کند و با تخلفات مربوطه برخورد کنند و همچنین جهاد کشاورزی هم همکاری لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از اصلاح سهمیه آرد شهرستان‌ها خبرداد و گفت: از این پس سهمیه آرد شهرستان‌ها براساس آخرین اطلاعات و آمار اخذ شده از سازمان برنامه و بودجه استان توزیع خواهد شد تا هدررفتی نداشته باشیم.

او از اصلاح سهمیه آرد شهرستان‌ها خبرداد و گفت: از این پس سهمیه آرد شهرستان‌ها براساس آخرین اطلاعات و آمار اخذ شده از سازمان برنامه و بودجه استان توزیع خواهد شد تا هدررفتی نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه پنج هزار تن جوی مدت دار برای عشایر استان تامین شده است، گفت: برای مابقی دامداران استان هم نهاده تلفیقی تامین شده و به زودی توزیع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار