ریزش نخستین برف پاییزی، ارتفاعات تربت حیدریه در مرکز خراسان رضوی را سفید پوش و باعث خوشحالی کشاورزان این شهرستان شد.

 ریزش پراکنده برف که از شب گذشته تا صبح امروز در برخی مناطق تربت حیدریه به بویژه بخش‌های کدکن، رخ و بایگ ادامه یافت که به گفته دهیاران این بخش ها، مشکل خاصی برای تردد یا فعالیت کاری روستائیان این مناطق ایجاد نکرد.

 هادی زبردست کارشناس مسئول اداره هواشناسی تربت حیدریه در این باره گفت: بالاترین میزان برف ثبت شده مربوط به روستای نسر این شهرستان به میزان هفت سانتی متر معادل آب حاصله ۹.۴ میلی متر ثبت شده است.

 او افزود: بارندگی سال زراعی جاری در تربت حیدریه اگر چه افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد، اما هنوز نسبت به دوره آماری ۵۰ ساله کم و ضعیف ارزیابی می‌شود.

کارشناس مسئول اداره هواشناسی تربت حیدریه  ادامه داد: میزان بارندگی سال زراعی جاری در تربت حیدریه را تا روز گذشته و قبل از برف دیشب، ۸.۹ میلی متر این عدد نسبت به دوره آماری حدود ۱۴ میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.

زبردست: برف شب گذشته تاثیری بر تغذیه منابع آبی تربت حیدریه ندارد و فقط می‌تواند در کوتاه مدت کشاورزان را خوشحال و اندکی از نیاز آبی اراضی کشاورزی آن‌ها را تامین کند.

در راه های موصلاتی تربت حیدریه حادثه ای گزارش نشد

 سید علی موسوی معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه نیز در این خصوص، گفت: باوجود برف و یخبندان توام با مه غلیظ شب گذشته تا صبح امروز در برخی راه‌های موصلاتی شهرستان به ویژه محور مشهد؛ حادثه یا مشکل خاصی گزارش نشده است.

او افزود: حتی پلیس راه مشهد درخواست مسدود شدن جاده را داشت، ولی از آنجا که مشکل خاصی در تردد وجود نداشت و تریلی قیچی شده نیز به فاصله چند دقیقه از سطح جاده جمع آوری شد؛ با این درخواست موافقت نشد.

 معاون فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: دستگاه‌های امداد و نجات تربت حیدریه نیز در هر زمان پای کار هستند و درخواستی مبنی بر در راه ماندگی یا اسکان موقت وجود نداشته است مگر اینکه برخی افراد و رانندگان به تشخیص خود ادامه سفرشان را به پایدار شدن شرایط جوی موکول کرده باشند.

موسوی بیان کرد: حتی یک زن باردار که از جمله مسافران دیشب جاده مشهد بود نیازی به کمک امدادگران پیدا نکرد و بدون مشکل خاصی سفر خود را ادامه داد.

او تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین سوخت مردم منطقه و روستا‌های برف گیر وجود ندارد و سوخت رسانی به استان‌های همجوار هم از خط لوله و انبار این شهرستان جریان عادی خود را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.