استاندار اردبیل گفت: بهسازی ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان در دست اجرا است.

سیدحامد عاملی با آغاز دولت سیزدهم، برای حل مشکلات عمده و اساسی عشایر استان اردبیل، راهکار‌های مناسب و تخصصی تدوین شد و در همین راستا آب‌رسانی به قشلاقات در قالب آب‌رسانی به ۴۵۴ روستا در حال اجرا است که ۱۲۰ پروژه آب‌رسانی تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید و در خصوص راه عشایری هم بهسازی ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در دست اجرا است.

استاندار اردبیل در همایش شبانان و گله‌داران عشایر استان که در شهرستان مرزی اصلاندوز برگزار شد، گفت: رشادت‌های عشایر در تاریخ کشورمان فراموش‌شدنی نیست و عشایر این سرزمین و به‌ویژه استان اردبیل نقش بی‌بدیل و اساسی در شکل‌دهی به ایران قدرتمند و یکپارچه تحت سایه مکتب ولایت امیرالمومنین علی (ع) داشتند.

عاملی افزود: امروز عده‌ای برای اینکه ایران را دچار تفرقه، آشوب، جدایی و تجزیه کنند، چنگ و دندان تیز کرده‌اند، اما قطعاً شکست خواهند خورد چراکه شرایط فعلی همانند دورانی از تاریخ که بخش‌هایی از خاک ایران را جدا کردند نیست و این مردم و عشایر با تمام توان در کنار رهبر خود از مرز‌های ایران حفاظت و پاسداری می‌کنند.

او تصریح کرد: پایاب سد خداآفرین یکی از نیاز‌های اساسی استان اردبیل در حوزه کشاورزی بوده و برای عشایر نیز مهم است که برای تکمیل این پروژه مهم، ۴هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امکان پرداخت یک‌باره و در کوتاه‌مدت از طرف دولت وجود ندارد، یک طرح ویژه و تخصصی برای تأمین این اعتبار برنامه‌ریزی شده که به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در حوزه دامدارکارت مشکلات اساسی رخ داد که برای رفع این مشکلات رئیس‌جمهور دستورات لازم را صادر کرد و این موضوع در سطح ملی و استانی در حال پیگیری است.

او گفت: تا پایان سال گذشته، بخشی از واگذاری اراضی کشت‌و‌صنعت به عشایر انجام شد و تا پایان سال جاری هم برای واگذاری باقی‌مانده اراضی تلاش خواهد شد و همچنین برای پرداخت بدهی تسهیلات و اقساط عشایر نیز تصمیمات مناسبی با مسؤولان بانکی در سطح ملی و استانی اتخاذ شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.