رئیس جامعه معلولین استان کرمانشاه با انتقاد از نبود مناسب سازی فضا‌های شهری برای استفاده جامعه معلولان، گفت : در حال حاضر ازمیان تمام پارک‌های شهر کرمانشاه فقط می‌توانیم از پارک "شاهد" استفاده کنیم.

مرضیه فرصت نژاد رئیس جامعه معلولین استان کرمانشاه با اشاره به عضویت ۳۰۰ معلول در جامعه معلولین استان کرمانشاه، گفت : عمده اعضا، افرادی هستند که دارای معلولیت جسمی حرکتی می‌باشند.

فرصت نژاد با اشاره به مشکلات متعدد جامعه معلولان، گفت: معلولان با مشکلات بسیاری مواجه هستند که در صدر آن‌ها فرهنگ ضعیف جامعه در پذیرش آنهاست.

وی افزود: متاسفانه جامعه و مردم به فرد معلول به عنوان یک فرد از کار افتاده، ناتوان و قابل ترحم نگاه می‌کنند، درحالیکه معلولان توانایی‌هایی دارند که حتی افراد سالم از آن برخوردار نیستند.

فرصت نژاد گفت: در میان معلولان افراد تحصیل کرده و نخبه بسیاری داریم و افرادی داریم که با وجود معلولیت سخت کار کرده و نان آور خانواده هستند، بطور مثال یک معلول ویلچیری ما در حال حاضر به عنوان راننده سرویس مدرسه فعالیت کرده و اجازه نداده معلولیت مانع کار و فعالیت او شود.

وی افزود: با توجه به این شرایط نیاز داریم که فرهنگ سازی گسترده‌ای صورت گیرد تا مردم بدانند که افراد معلول ناتوان نیستند و جامعه باید با آن‌ها مانند یک فرد معمولی و توانمند برخورد کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.