تحلیلگران صهیونیستی با اشاره به ادامه موج عملیات فلسطینی‌ها، درباره احتمال فروپاشی ارتش این رژیم هشدار دادند.

ادامه عملیات متنوع فلسطینیان با تغییر ماهیت و شیوه آن، هیچ جایی از تردید برای سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی باقی نگذاشته است که تنش در کرانه باختری و قدس اشغالی، شرایط حاکم بر منطقه آینده خواهد بود. ارزیابی‌های بدبینانه اداره اطلاعات نظامی این رژیم درباره دشوار بودن کنترل موج عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان، با نگرانی سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی درباره گسترش دامنه این عملیات و کشیده شدن آن به دیگر شهرها، همراه شده است.

براساس گزارش المیادین، «یارون آبراهام» خبرنگار امور سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: مقامات بلندپایه در نهاد‌های امنیتی و نظامی، درباره پیش بینی‌های بدبینانه در خصوص هر آنچه مربوط به ادامه موج تروریسم است، سخن گفتند و در برابر اعضای کنست هشدار دادند، چنین پیش بینی می‌شود که تعداد حملات از کرانه باختری بیشتر و نوع حملات هم شدیدتر خواهد شد. نخستین نشانه در این باره، انفجار دوگانه هفته پیش در قدس است.

«امیر بارشالوم» تحلیلگر امور نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم نیز اعلام کرد: آنچه رخ می‌دهد، یادآور پدیده خطرناکی برای ماست. در زمان انتفاضه دوم، از شمار زیادی از نیرو‌های نظامی در کرانه باختری استفاده شد و در آن زمان، وقتی جنگ دوم لبنان آغاز شد، نیرو‌های آموزش ندیده به خدمت گرفته شدند. ارتش اسرائیل  هم اکنون در عمل، پرچم قرمز را بلند کرده است.

در حالی که در رژیم صهیونیستی از نسل جدید فلسطینیان سخن می‌گویند که از هوشیاری زیاد و آمادگی فراوان برای ایثار در راه آرمان فلسطین برخوردار هستند، ارتش رژیم صهیونیستی از بحران عمیق بی اعتمادی رنج می‌برد و به موضوع داغ بحث‌های سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

اعضای جدید کنست، سربازان ارتش این رژیم را به نقض دستورات فرماندهان خود به ویژه در مناطق فلسطینی، تشویق می‌کنند. به گفته کارشناسان رژیم صهیونیستی، این موضوع ممکن است باعث فروپاشی ارتش این رژیم و تبدیل شدن آن به گروه‌های شبه نظامی یا دسته‌های جدا از یکدیگر منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
کور از خدا چه می خواهد ؟ یک جفت چشم بینا
فلسطین و مسلمین از خدا نابودی ارتش و رژیم صهیونیم را می خواهند
آخرین اخبار