شرکت نفتی «شورون» آمریکا اولین محموله‌های نفت خام ونزوئلا به آمریکا را برای اواخر دسامبر (دی ماه) آماده می‌کند.

وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت نفتی «شورون» در این کشور جزئیات نهایی قرارداد‌هایی را که باعث می‌شود این شرکت آمریکایی با مجوز ویژه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، محموله‌های نفت خام ونزوئلا به آمریکا را تا اواخر دسامبر (دی ماه) آغاز کند، به اشتراک گذاشتند.

شورون عملیات یک تأسیسات ارتقاء نفت را بر عهده خواهد گرفت که در آن رقیق‌کننده‌ها را با نفت خام محلی مخلوط می‌کند تا حدود ۱ میلیون بشکه برای اولین محموله فرآوری شود.

شراکت در ۴ میدان نفتی با تولیدکننده نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) -که از درآمدهایش برای پرداخت بدهی‌هایش با شورون استفاده می‌کند- ظرفیت تولید نفت را به حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

این در حالی است که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دیروز (چهارشنبه) پس از کاهش جزئی تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش، خواستار لغو کامل تحریم‌های آمریکا بر بخش نفت شد.

دولت و مخالفان ونزوئلا همچنین از سازمان ملل خواسته‌اند صندوقی را برای میلیارد‌ها دلار دارایی نگهداری شده این کشور در بانک‌های خارجی در نظر بگیرد که به صورت تدریجی برای مقابله با بحران بشردوستانه در این کشور نفت خیز آزاد کند.

پس از آن که دولت مادورو روز شنبه گذشته توافقنامه‌ای جزئی در زمینه حمایت اجتماعی، با مخالفان امضا کرد، آمریکا محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت شرکت نفتی «شورون» را کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار