پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانهای است که به منظور دسترسی راحت و سریعتر عموم مردم به خدمات دستگاهها و وزارتخانهها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاههای اجرایی و وزارت خانهها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانههای مختلف و متعدد جلوگیری شود.
دستگاهها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاههای اجرایی که خدمات آنها شناسنامه دار شده، ۱۷۰ دستگاه است. از این تعداد، ۱۳۶ دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تاکنون ۱۰۰ دستگاه به نوعی تکالیف اولیه خود را عمل کرده اند.
my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران میتوانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانههای ملی و استانی میتوانید دستگاهها و وزارتخانههای مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارتخانه مربوطه را انتخاب کنید.
در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیکی در کنار معرفی خدمات دستگاههای وزارتخانه ای، خدمات مربوط به سازمانها نیز در بخش سازمانهای مستقل آورده شده است. یکی از این دستگاهها سازمان تبلیغات اسلامی است که ۶۷ خدمت برای آن تعریف شده و به تفکیک قابل مشاهده است. خدمات در این سازمان عموما از نوع دولت به مردم و دولت به کسب و کار هاست و مواردی از آن هم قابل ارائه به شکل الکترونیکی هستند. ارائه مجوز ایجاد و فعالیت تشکلهای دینی و قرآنی، صدور مدرک حفظ به حفاظ قرآن کریم، تولید و انتشار اخبار فرهنگی دینی و حمایت از تألیف وانتشار کتب و نشریات فرهنگی-دینی از اهم خدمات این سازمان هستند.
سازمان تبلیغات اسلامی سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک هم دارد، اما خبری از اتصال آن به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نیست. البته بخشی برای انتخاب این سازمان و سامانه آن در پنجره ایجاد شده، اما افراد در صورت انتخاب آن با صفحه زیر روبرو خواهند شد و به عبارت دیگر استفاده از خدمات این سازمان از این مهیا نیست.
در وبگاه این سازمان به نشانی nehzat.ir، خدماتی مثل اعزام مبلغ، مجوز هیئت و کانون، پاسخگویی خدمات و مشاوره الکترونیک ارائه میشود که البته بدون ورود به سایت و وارد کردن اطلاعات ارائه این خدمات مقدور نیست و سامانههای متعدد در سازمان تبلیغات اسلامی هنوز به یک سامانه برای دریافت خدمات تبدیل نشده است این در حالی است که بیش از دو ماه از فرصت قانونی دستگاهها برای ارائه خدمات به شکل الکترونیک و در پنجره واحد میگذرد. حالا باید دید سرنوشت خدمات الکترونیک در سازمان تبلیغات اسلامی در آینده چه خواهد شد.
لازم به ذکر است که سازمان فناوری اطلاعات به سادگی نماد یک سازمان رو توی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نمیگذاره و چندین مرتبه مراحل اتصال و عملکرد صحیح آن کنترل میشه
احتمالا اون تصویر خطای رخ داده موقتی بوده ، چیزی که احتمال داره توی حوزه ارتباطات نرمافزاری اتفاق بیافته
البته این موضوع به راحتی قابل راستی آزمایی است و میتوان با مراجعه به پنجره خدمات دولت هوشمند و انتخاب نماد سازمان تبلیغات اسلامی قابل آزمایش هست
چه اسم بزرگ و دهن پرکنی داره ولی از نزدیک به این سازمان نگاه می کنید مبینید که سازمانی منفعل و بودجه حرام کن و غیر مفید هست.
سوال : آیا قبل از انقلاب که از این سازمان ها نداشتیم اسلام و دین محبوب تر بودن یا الان که این سازمان ها عریض و طویل وجود دارن...
با این همه نهاد و سازمان چرا هر روز نسل جوان و نوجوان از ارزش های دینی فاصلشون بیشتر میشه؟
کمی تفکر