شهروندان آلمانی در اعتراض به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، به دنبال آن بحران انرژی در اروپا و ارسال سلاح به اوکراین دست به تظاهرات زدند.

شهروندان آلمانی در اعتراض به اعمال تحریم‌های غرب و اروپا علیه روسیه تظاهرات کردند و خواستار راه‌اندازی مجدد خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» شدند.

به گزارش آرتی، تظاهرکنندگان در شهر «کمنیتس» آلمان با پرچم روسیه به خیابان‌ها آمدند تا با اقدامات مقامات برای محدود کردن قیمت انرژی و ارسال سلاح به اوکراین مخالفت کنند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «من گاز روسیه را می‌خواهم، توافق‌های خوبی داشتیم و می‌خواهم دوباره راه‌اندازی شود.»


بیشتر بخوانید:


پیش از این نیز صد‌ها نفر راهی خیابان‌های شهر «لایپزیک» در آلمان شدند. حاضران در این تظاهرات علیه کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین شعار دادند. آن‌ها همچنین خواهان حفظ استقلال آلمان و مذاکره با روسیه شدند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد از آمریکایی‌ها خواستند به کشور خود بازگردند. آن‌ها آمریکا را متهم کردند می‌خواهد مردم آلمان از سرمای زمستان یخ بزنند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، رقابت برای گاط طبیعی مایع شدیدتر شده است و اروپا به طور خاص به مقادیر زیادی برای کمک به جایگزینی گاز خط لوله روسیه که تقریباً ۴۰ درصد از واردات این قاره را تشکیل می‌داد، نیاز دارد.

در این راستا شرکت‌های قطر انرژی و کونوکو فیلیپس (COP.N) امروز (سه‌شنبه) ۲ قرارداد برای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به آلمان به مدت حداقل ۱۵ سال از سال ۲۰۲۶ امضا کردند که اولین قرارداد از این نوعِ عرضه به اروپا از سال ۲۰۲۶ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
جدای موضوع اعتراض و.. واقعا به این میگن اعتراض و مردم خیلی آروم و درچهارچوب قانون اعتراض خودشونا اعلام میکنند !
اما تو کشور ما اعتراض رو تبدیل کردند به اغتشاش و حتی سربریدن و آتش زدن مامور و تخریب اموال عمومی و... و انتظارهم داشتند هیچکس جلوشونا نگیره !
الان همین آلمان واقعا یکی فقططط یه سطل آشغال آتیش بزنه آیا اون طرف رو میگیرن و محاکمه میکنند یا میگن اعتراض هستش و موردی ندارهو باید هیچ واکنشی نشون نداد!
کاش یه سری یه چندتا فقط همون سطل آشغال آتش میزدند(که اونم همچین دور نیست وکم کم به زدن و خرابکاری و.. هم خواهد رسید انشاا..) تا ببینیم ماموران چکار میکنند و وامیستند نگاه میکنند (جدای از کشتن و مسلح بودن و آتش زدن مامور و...) و حقوق بشر هم که فقطططط برای ایران شامل میشه و جاهای دیگه اصلا معنا نداره مثل همون حقوق زنان و... که عربستان خانمها نمیتونند نفس بکشند اونوقت حقوق بشر برای اونها مرده و اصلاوجود نداره و تازه همون عربستان با این وضعیتش تو شبکها وخصوصا اینتر نشنال از حقوق زن و.. میگه و این واقعا مسخره و خنده داره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
حق با مردم است باید دولت آلمان تن ‌بدهد به خواسته مردم و باید از دولت روسیه انرژی را التماس کند اول هم یاد بگیرند در امور کشوزها دخالت نکنند
آخرین اخبار