دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو مدعی شده سال‌ها تلاش کرده با روسیه گفت‌وگو کند، اما در شرایط کنونی ادامه چنین اقداماتی «به هیچ وجه» امکان‌پذیر نیست.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در خصوص روابط این ائتلاف نظامی با روسیه مدعی شد: «آنچه می‌توانم از طرف ناتو بگویم این است که ما سال‌ها برای روابط سازنده‌تر با روسیه تلاش کردیم، ما برای گفت‌وگوی سازنده تلاش کردیم و روسیه از این گفت‌وگو کنار رفت».

به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در ادامه سخنرانی خود در نشست اندیشکده غیرانتفاعی «آسپن» ادعا کرد: «به هیچ وجه نمی‌توان گفت‌و‌گوی معناداری را که سال‌ها سعی کردیم برقرار کنیم، با رفتار و اقدامات تهاجمی روسیه علیه اوکراین ادامه دهیم».

با این حال، روسیه ناتو را به نقض تعهدات قبلی خود در خصوص عدم گسترش به سمت شرق متهم کرده است. مسکو می‌گوید ائتلاف ناتو با انباشتن نیرو‌ها و تسلیحات در نزدیکی مرز روسیه در طول سال‌ها نشان داد که به رویارویی بیش از گفتگو تمایل دارد. کرملین گسترش ناتو به سمت شرق را نوعی تجاوز تلقی کرده و می‌گوید این امر امنیت را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.

دسامبر سال گذشته، روسیه به ناتو و آمریکا پیشنهاد داد تا ضمانت‌های امنیتی جدید و قابل قبولی را در اروپا ایجاد کنند. طرفین چندین دور مذاکرات را در ماه ژانویه برگزار کردند. آمریکا و ناتو در نهایت پیشنهاد روسیه را رد کردند، اما متعهد شدند سلاح‌های هسته‌ای را در شرق اروپا مستقر نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
ترکیه 19 شهرک در استان حلب سوریه را به صورت غیر قانونی بمباران کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
حضور بیگانگان در منطقه امنیت ساز نیست و از سال 2001 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
ائتلاف نظامی ناتو به همراه آمریکا از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ائتلاف نظامی ناتو به همراه آمریکا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار