برگزاری هم اندیشی انتقال فناوری به روستا‌ها در کرمان

دومین رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستا‌ها در کشور امروز در اداره اقتصاد و دارایی استان کرمان برگزار شد.

مهرابی ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، در این هم اندیشی یکی از اتفاقات خوب را افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: یکی از حلقه‌های بازاریابی و واردات افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کرمان بود که خداروشکر این پایانه افتتاح شد.

او بیان داشت: قوانین مزاحمی که مانع کار‌های دانش بنیان و فناوری در ارتباط با گلخانه‌ها است، را پیگیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: هدف ما ساخت پلتفرم (کسب و کار های دیجیتال )است و کرمان دومین استان است که این رویداد در آن اتفاق می‌افتد.

او بیان داشت: وزیر اقتصاد بیان کرده است، رفع قوانین مزاحم در این دولت بوده است.

مهرابی بیان کرد: امروز بگردید قوانینی که باعث مزاحمت  بین شرکت‌های دانش بنیان می شود ،را پیدا کنید.

او بیان داشت: بررسی کنید که کدام کار با یکدیگر موازی کاری و چند بار کاری شده است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به الگو قرار دادن روستای نوفن در شهرستان سیرجان به عنوان انتقال فناوری به روستا تصریح کرد: امیدواریم این پلتفرم الگوی خوبی برای دیگر مکان‌ها باشد.

خانه گیر،مدیر امور روستایی استانداری کرمان گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان کرمان، ساکن روستا‌ها هستند؛ البته جمعیت روستایی متفاوت و بیش از این حد است.

او افزود: بیش از ۱۱ هزار روستا در استان وجود دارند که از این تعداد بیش از ۵ هزار روستا دارای سکنه و بیش از ۶ هزار روستا خالی از سکنه هستند که از شرکت‌های دانش بنیان تقاضا داریم که طرح و کاری برای روستا‌های خالی از سکنه کاری ارائه کنند.

مدیر امور روستایی استانداری کرمان تصریح کرد: برای آبادانی و سرمایه گذاری آمادگی لازم را داریم و دنبال درآمد پایداری هستیم.

او بیان داشت: مشکل منابع مالی و سرمایه گذاری نداریم و دنبال این هستیم که شما طرح ارائه دهید و ما اجرا می‌کنیم و دنبال مهاجرت معکوس در حوزه سرمایه گذاری و طرح‌های جدید هستیم.

حسنی،مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۳۰ سال صندوق کارآفرینی امید در حال فعالیت است و به دنبال حمایت از کسب و کار خرد کار‌هایی انجام داده است.

او با اشاره به اینکه ۱۲ اولویت برای استان کرمان تعریف شده است، بیان داشت: ۴۴ درصد اولویت صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان متعلق به بخش کشاورزی است.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید  بیان داشت: حدود یک سال است وارد  بحث دانش بنیان شده ایم و از مجلس شروع کردیم به وزارت جهاد کشاورزی رفتیم .

او تصریح کرد: در کشاورزی و شیلات اولویت را با کسی قرار دادیم که فناوری را وارد کند.

حسنی از افتتاح طرح دانش بنیان در حوزه شیلات در سیستان و بلوچستان طی آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: امسال ۵ هزار و ۵۰۰ صندوق تعیین تکلیف می شود.

او از کرمان برای ارائه نکردن طرح ایراد گرفت و با گلایه مندی از رییس پارک علم و فناوری بیان داشت: بیایید پیشنهاد ارائه دهید و کسب و کاری که باعث رونق روستا‌ها می‌شود را ارائه کنید ،شما صاحبان فکر و اندیشه هستید، پیشنهاد خود را بیان کنید.

او افزود: پارسال به دلیل عملکرد بانک‌ها در این طرح بد بود.

در این جلسه شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه خواستار تسریع در کار‌های شرکت دانش بنیان شدند. یکی از مسئولان شرکت‌های دانش بنیان خواستار شفافیت شد و گفت: پارک علم و فناوری سد راه شرکت‌های دانش بنیات شده است و خواهش می‌کنیم پارک علم و فناوری همکاری لازم را انجام بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار