با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ۱۵ واحد گلخانه در شهرک کشاورزی فجر ایزدخواست شهرستان زرین دشت به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با بهره برداری از این تعداد گلخانه زمینه اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر فراهم شده است گفت: این ۱۵ گلخانه در زمینی به مساحت ۷ هکتار با ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات با باز پرداخت ۵ ساله از سوی بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی احداث شده است.

عسکری با بیان اینکه در روش کشت گلخانه ایی علاوه بر کاهش مصرف ۴۵ درصدی آب از این مجتمع سالانه بیش از ۱۲۰۰ محصول در هر فصل کشت برداشت و محصولات تولیدی نیز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عمارت، قطر، عمان صادر می‌شود گفت: فاز دوم این مجتمع گلخانه نیز تا پایان سال شامل ۹ واحد گلخانه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه ساخت این مجتمع از سال ۸۸ در سفر مقام معظم رهبری به استان فارس آغاز شده بود در سال ۹۰ با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلایل مختلفی تعطیل شد، گفت:عملیات اجرایی آن پس از پیگیری‌های زیاد بعد از یک وقفه ده ساله مجددا از سال ۱۴۰۰ اجرایی و پس از یکسال فاز اول این مجتمع شامل ۱۵ واحد گلخانه به بهره برداری رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در خصوص مشکلات برق رسانی به مجتمع ۲۱۶ واحدی دام شهرک کشاورزی فجر ایزدخواست نیز گفت: برای رفع این مشکل در هفته اینده مشکلات این بخش با حضور مسولین شهرستان و استان در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و مرتفع خواهد شد.

در ادامه این برنامه کلنگ ساخت دومین شهرک کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهر دبیران زرین دشت بر زمین زده شد و عملیات اجرای این شهرک نیز اجرایی شد.

با اجرایی شدن این طرح و بهرهبرداری از آن تا یکسال آینده برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.