مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های سامانه مونسون در استان خبر داد.

علیرضا نیکروز با اشاره به اختصاص۷۰ میلیارد تومان به مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد برای جبران خسارت‌های سامانه مونسون، گفت: این اعتبار برای جبران خسارت سیل میان واحد‌ها در سر فصل‌های مختلف با اولویت بندی تقسیم خواهد شد.

او افزود: این اعتبار از محل مدیریت بحران بین نهاد‌هایی از حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، امور عشایر، آب و فاضلاب، شهرداری، شرکت توزیع برق، منابع طبیعی، محیط زیست، نوسازی مدارس، هلال احمر، میراث فرهنگی، هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و راهسازی توزیع می‌شود.

نیکروز با بیان اینکه در یک هفته آینده با صدور موافقت نامه توزیع اعتبارات از سرگرفته خواهد شد، ادامه داد: بارندگی‌های سیل آسای پدیده مونسان در اوایل مردادماه در استان خسارت جانی نداشته است، اما این پدیده خسارت‌های مالی گسترده‌ای به بخش‌های کشاورزی به ویژه در مزارع برنج و پرورش ماهی برجای گذاشته است.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: همچنین بخشی از زیرساخت‌های عمرانی استان به خصوص راه‌های ارتباطی بر اثر بارندگی‌های سیل آسا دچار آسیب شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیشتر مناطق کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارندگی تابستانی شده، بطوریکه راهبندان، آبگرفتگی معابر، قطع برق، پرشدن کانال‌ها در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد مشکلات زیادی را به وجود آورد.

او گفت: در این بارندگی سیل آسا با توجه به مسدود شدن جاده‌های عشایری از سوی هلال احمر نیز یکهزار و۴۰۰ نفر عشایر که سرپناه خود را از دست داده بودند در مکان‌های امن (پایگاه‌های امداد نجات و مهمانسرای اداری جمعیت شعب) اسکان داده شده اند.

نیکروز افزود: بر اساس گزارش هواشناسی این استان ۲۶ نقطه کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارندگی بوده و در ۱۰ نقطه آن بارندگی‌های بیشتر از ۳۰ میلیمتر را ثبت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.