امام جمعه موقت اصفهان گفت: بسیجی سیاسی است، اما سیاست زده نیست و همیشه آماده خدمت به اقشار مختلف مردم است؛ بسیجی دنیازده است ولی دنیاگرا نیست.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مناسبت روز پرستار اظهار داشت: پرستاران در دوران کرونا خوش درخشیدند، جهادی کار کردند و شهدایی را تقدیم کردند و در این راستا جایگاه پرستار بسیار با ارزش است، زیرا به بیماران خدمت می‌کنند.  

او با اشاره به مناسبت هفته بسیج افزود: امام (ره) تعبیری در خصوص بسیج دارند مبنی بر اینکه که بسیج لشکر مخلص خدا است، کلمه لشکر به بُعد کمی بسیج اشاره دارد که یک بسیجی خود یک لشکر است، اما از نظر کیفی از مخلصان است، بنابراین بسیج مرز جغرافیایی، جنسیت، سن و سال نمی‌شناسد.  

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: هر فردی که فکر انقلابی دارد و در مقابل بی‌عدالتی، ظلم، تجاوز، فتنه و آشوب و اغتشاش زمانه غیرتمندانه می‌ایستد بسیجی است و این تفکر بسیجی است و واقعا بسیجیان با این نوع تفکر و اندیشه در حال فعالیت هستند.  

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه خدامحوری، ولایتمداری، حق‌جویی، تکلیف‌گرایی، عقل‌گرایی، شناخت دشمن، برخورداری از مدیریت جهادی و تعبد الهی از مؤلفه‌های بسیج است که آن را مقابل دشمن مستحکم و استوار کرده است، عنوان کرد: بسبجی امین‌ترین و متعبدترین فرد است، اما خرافی‌پذیر نیست، بسیجی سیاسی است، اما سیاست زده نیست، بسیجی آبادگر دنیای مردم است، اما دنیازده نیست و امیدواریم این روحیه راحفظ کرده و ارتقا دهیم.  

او بیان کرد: فتنه‌گران و اغتشاشگران هیچ بویی از انسانیت نبردند که بچه‌های ما را اینگونه مظلومانه به شهادت می‌رسانند، اما حضور مردم در تشیبع شهدای حادثه تروریستی اخیر سیلی محکمی به صورت سردمداران این اغتشاشات زد.  

حجت الاسلام محمودی با اشاره به تعابیر رهبر انقلاب در خصوص مردم اصفهان، گفت: مردم استان اصفهان در صحنه حضور دارند و وظیفه ما است که در مسیر منویات رهبری حرکت کنیم که همینگونه است و یکی از علمای شاخص این استان شهید مدرس است.  

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امام (ره) همیشه به نمایندگان می‌فرمودند مانند مدرس باشید، ساده زیستی، شهامت و شجاعت از ویژگی‌های شهید مدرس است.  

او با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مردم اصفهان گفت: اگر می‌بینیم اغتشاشگران و آشوب‌گران اینگونه عزیزان ما را به خاک و خون می‌کشانند بدانیم این‌ها ذلیل خواهند شد، اما ما امیدوار و با استقامت به پیش می‌رویم چرا که تنها چیزی که انقلاب را سر پا نگاه می‌دارد حضور مردم است.  

حجت الاسلام محمودی با اشاره به تقلای بیهوده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، گفت: انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد و صدور قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران باعث خواهد شد ملت ایران مستحکم‌تر رو به جلو حرکت کند.  

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه انسان وقتی در مسیر تقوا به آخر می‌رسد تازه ابتدای کنترل نفس است و این مراتب تقوای الهی است، گفت: تقوای الهی دارای مراتبی است که صرفاً به ترک محرمات و انجام واجبات منتهی نمی‌شود، چه بسا ممکن است کسی همه واجباتش را انجام دهد و محرمات را ترک کند، اما جا دارد که به تقوای الهی سفارش شود، چون تقوای الهی حد یقف ندارد و هر چه انسان تلاش کند باز جا دارد خود را متقی‌تر کند.

او افزود: برای امثال ما همان سفارش به تقوا در سطح انجام واجبات و ترک محرمات است، اما برای کسانی که به مراتب بالاتری رسیده‌اند تقوا ممکن است پرهیز از برخی حلال‌ها باشد که امیدواریم بتوانیم از مرحله ابتدایی تقوا عبور کرده و به مراحل بالاتر آن برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.