سامسونگ جایگاه خود را در بازار نیمه هادی‌ها از دست داد!

اینتل با عبور از سامسونگ، عنوان برترین شرکت نیمه‌هادی جهان را از آن خود کرد.

بازار جهانی نیمه هادی‌ها توسط اینتل تصاحب شده و این، خبر بدی برای سامسونگ محسوب می‌شود، زیرا جایگاه برتر فروش محصولات این صنعت از او گرفته شده است و این نتیجه انقباض بازار نیمه هادی‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، مطابق با کسب و کار کشور کره است.

شرکت تحقیقات بازار Omdia عملکرد بازار جهانی نیمه هادی‌ها را مطالعه کرده و گزارش داده که سهم نیمه هادی‌ها در بازار در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ به ۱۴۷ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ۱۵۸ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۲، هفت درصد کاهش داشته است.

از آنجایی که بازار نیمه هادی‌ها از سال ۲۰۲۰ به مدت هشت فصل متوالی رشد تدریجی داشته است و در ادامه با ورود کرونا، بازار جهانی نیمه هادی‌ها کاهش یافت، اما باعث افزایش تقاضا برای محصولات الکترونیکی و فناوری اطلاعات شد.

علت اصلی این کسادی عملکرد بازار نیمه هادی‌ها، ضعف بازار کارت‌های حافظه بود. کلیف ریمباخ، محقق ارشد Omdia، گفت: “بازار حافظه نسبت به سه ماهه قبل به دلیل تعدیل تعداد مشتریان و کاهش تقاضا برای تراشه از مراکز داده، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه، باعث کاهش سود ۲۷ درصدی نسبت به سه ماهه قبل شد.

نیمه هادی‌ها  به شرکت‌هایی مانند سامسونگ الکترونیکس، میکرون تکنولوژی و SK Hynix ضربه زد، زیرا همه این شرکت‌ها در تجارت نیمه هادی حافظه فعالیت می‌کنند و در نهایت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیارد دلار از درآمد خود را کاهش دادند. فروش سامسونگ در سه ماهه سوم به ۲۸.۱ میلیارد دلار کاهش یافت و از سه ماهه دوم به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید و اینتل با فروش ۱۴.۹ میلیارد دلار فروش از سامسونگ پیشی گرفت.

کوالکام با افزایش ۵.۶ درصدی در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم، در رتبه سوم لیست قرار گرفت. SK Hynix از رتبه سوم به چهارم سقوط کرد، زیرا چیزی در حدود ۲۶ درصد از فروشش کاهش یافت. میکرون جایگزین Broadcom در جایگاه ششم شد و فروش میکرون نیز بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار