طرفداران اپل بخوانند؛

رونمایی‌های احتمالی اپل در سال ۲۰۲۳

اگر شما هم از طرفداران محصولات شرکت اپل هستید در این مطلب می‌توانید از رونمایی‌های احتمالی این شرکت در سال ۲۰۲۳ مطلع شوید.

شانس برگزاری یک رویداد بزرگ دیگر اپل قبل از سال نو میلادی تقریبا صفر است.  به این دلیل که تیم کوک، در تماس اخیر سرمایه‌گذاران گفته است که خط تولید برای سال جدید «تنظیم» شده است، بنابراین ما باید تا اوایل سال ۲۰۲۳ منتظر بمانیم تا هر گونه بروز رسانی در سری مک و هر شگفتی دیگری که اپل در آستین خود داشته باشد، اما این ما را از حدس و گمان درباره آنچه در سال جدید از اپل پارک می‌آید، باز نمی‌دارد.

در سال‌های گذشته، اپل معمولا سه رویداد پاییزی را میزبانی می‌کرد، اما امسال متفاوت بود. طبق معمول اپل میزبان رویدادی در ماه سپتامبر بود تا آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو جدید، اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا را معرفی کند، اما یک ماه بعد، کوک سنت شکنی کرد و حرکتی غافلگیرکننده را انجام داد و به جای آن مجموعه‌ای از بیانیه‌های مطبوعاتی کم‌کلید را انتخاب کرد که از M۲ iPad Pro، آی‌پد‌های رنگارنگ سطح ابتدایی و Apple TV با کیفیت ۴K خبر می‌داد.

ماه نوامبر معمولا زمانی است که اپل از مک‌های جدید خود رونمایی می‌کند، اما طبق گزارش‌ها، این بیانیه اکنون به تعویق افتاده است. از آنجایی که آیفون‌ها، آی‌پد‌ها و ساعت‌های اپل جدید از کارت بینگوی عرضه‌ی اواخر سال اپل استفاده کردند، تنها چیزی که از محصولات اصلی این شرکت باقی مانده، مک‌های جدید و آن هدست XR است. ما زمان دقیق این اعلامیه‌های پیش بینی شده باقیمانده را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که باید منتظر چه جزئیاتی باشیم.

M۲ Pro و M۲ Max MacBook Pro

به گفته مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ و مینگ چی کو یکی از اعضای داخلی اپل، می‌توان انتظار داشت که اپل مک‌بوک‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با تراشه‌های M۲ Pro و M۲ Max را در سال جدید عرضه کند. مک‌بوک‌های پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی کنونی با گزینه‌های پیکربندی M۱ Pro و M۱ Max عرضه می‌شوند، بنابراین ارتقاء این لپ‌تاپ‌ها با نسل دوم سیلیکون اپل یک پیشرفت طبیعی خواهد بود.

در حال حاضر، دو لپ تاپ اپل با نسخه استاندارد تراشه M۲ در بازار وجود دارد: مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک بوک ایر که هر دو در ژوئن گذشته در WWDC ۲۰۲۲ معرفی شدند.

M۲ Mac mini

طبق گزارش‌ها، نسخه جدیدی از مک مینی نیز در راه است و به نظر می‌رسد در حال درخشش M۲ نیز است. Mac mini، مقرون به صرفه‌ترین دستگاه اپل (با شروع از ۶۵۰ دلار)، یک کامپیوتر رومیزی کوچک، اما قدرتمند است که به دلیل طراحی جمع و جور و عملکردش محبوب است. این اولین ارتقاء در دو سال گذشته برای خط تولیدی خواهد بود که در حال حاضر بر روی تراشه M۱ اجرا می‌شود.

یک هدست و یک آیپد متفاوت

آیا بالاخره امسال سالی خواهد بود که اپل وارد دنیای متاورس می‌شود؟

یک هدست واقعیت ترکیبی از اپل مدت‌هاست که در حال کار است و کارشناسان می‌گویند سال ۲۰۲۳ ممکن است سالی باشد که هدست XR اپل به واقعیت تبدیل شود. در ابتدا انتظار می‌رفت این هدست امسال عرضه شود، اما بنا به گزارش‌ها به دلیل گرمای بیش از حد و مشکلات نرم افزاری و همچنین محدودیت‌های زنجیره تامین به تعویق افتاد، با این حال گورمن در ماه می‌گزارش داد که توسعه آن در «مرحله پیشرفته» است. اکنون که خط تولید اپل تا پایان سال جاری متوقف شده است، این دستگاه که از نظر Kuo یک «تغییرگر بازی برای صنعت هدست» در نظر گرفته می‌شود، ممکن است اوایل سال آینده رونمایی شود.

با توجه به پنهان کاری سابقه دار اپل در مورد پیشرفت‌های عمده محصولاتی مانند این، در این مرحله بیشتر حدس و گمان است. اما گزارشی از The Information نشان داد که هدست اپل ممکن است دارای فناوری اسکن عنبیه برای تایید هویت و پرداخت باشد و می‌تواند با طراحی «اسکی عینک» که به‌طور قابل‌توجهی با هدست‌های Quest ۲ و Quest Pro متا متفاوت است، عرضه شود.

گزارش‌های The Elec و CNBC پیش‌بینی می‌کنند که غول فناوری در سال ۲۰۲۴ وارد بازی تاشو شود. طبق گزارش‌ها، اپل فناوری تاشو را با خط آیپد آزمایش خواهد کرد. این برخلاف فناوری استفاده شده در گوشی‌های هوشمند تاشو رقیب خود سامسونگ است. این غیرمعمول است که اپل از هر نوع مدرنی استفاده کند، اما به نظر می‌رسد که فرم تاشو محبوبیت بیشتری کسب کند و اکنون ممکن است زمان مناسبی برای این شرکت باشد تا قدرت خود را امتحان کند.

آیا سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که سرانجام شاهد بازگشت اپل به ریشه‌های نوآورانه خود باشیم؟ فقط زمان می‌تواند بگوید. امیدواریم همه چیز ارزش صبر کردن را داشته باشد.


بیشتر بخوانید 


منبع: mashable

برچسب ها: شرکت اپل ، آیپد جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار