مهم‌ترین حوادث ۳ آذر‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنجشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

شاکی، سارق ۲۰ میلیارد طلا‌های امانتی مردم بود

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: تیزبینی پلیس باعث شد شاکی به سرقت ۲۰ میلیارد طلا اعتراف کند.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس اعلام کرد شب قبل و زمانی که در خانه حضور نداشته منزلشان مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفته و حدود یک کیلو و ۴۰۰ گرم طلاجات متعلق به اقوام که به صورت امانت نزد من بود به سرقت برده‌اند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که شاکی پس از مخفی کردن طلاجات در یک مکان دیگر به صوری اعلام سرقت کرده است.

فرمانده انتظامی ارسنجان با اشاره به اینکه شاکی به جرم خود مبنی بر مخفی کردن حدود یک کیلو و ۴۰۰ گرم طلاجات به قصد سرقت و فروش آن اقرار کرد، گفت: ماموران سریعا به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند حدود یک کیلو و ۴۰۰ گرم طلاجات را کشف کنند.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرقت در شیراز و کشف در زرقان

فرمانده انتظامی زرقان از کشف سواری سرقتی سمند توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری گفت: با توجه به سرقت یک دستگاه سمند در شیراز و متواری شدن به سمت شهرستان زرقان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی زرقان سریعا طرح مهار اجرا و به یک سواری سمند که در کنار خیابان به صورت باصاحب پارک بود مشکوک و ان را مورد بررسی قرار دادند.

سرهنگ بارسالاری با بیان اینکه پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی زرقان از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، سارقان را از سرقت وسیله نقلیه ناکام بگذارند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در صحنه درگیری

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان جم استان بوشهر در صحنه درگیری خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از بخش‌های این شهرستان و حضور مامورین پلیس آگاهی به جهت بررسی میدانی، در صحنه درگیری یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک به صورت کاملا سوخته رویت شد که در بررسی اولیه و تخصصی مشخص شد سابقه سرقت از شهرستان جم استان بوشهر دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران کلانتری ۱۱ "کوار" هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به دستگاه موتورسیکلت به راکبی فردی معتاد مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: پس از استعلام‌های لازم از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه سارق نیز دستگیر و روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست تمام نکات ایمنی را برای نگهداشت وسایط نقلیه به کار گیرند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سوخت قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان سوخت، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی از دپو گازوئیل در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف کنند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه ارزش سوخت‌های مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

راننده، خودرو حامل ۶۸ کیلو تریاک را رها و متواری شد

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۶۸ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی ممسنی حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، عنوان داشت: در بازرسی از این خودرو ۶۸ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ نیکبخت گفت: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

جمع‌آوری معتادین متجاهر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری و جمع‌آوری ۲۲ خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، طرح برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر توسط ماموران پلیس طی یک ماه گذشته در نقاط آلوده این شهرستان اجرا شد.

او گف: در نتیجه اجرای این طرح، ۵ معتاد متجاهر جمع‌آوری و پس از غربالگری با هماهنگی مرجع قضائی به اردوگاه‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در این خصوص ۲۲ خرده فروش مواد مخدر با ۱۰ کیلو و ۷۷ گرم انواع مواد مخدر و همچنین ۷ هزار و ۱۳۲ عدد قرص غیرمجاز کشف شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ زینلی گفت: در این طرح ۴ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی مرودشت ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.