معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برای رفع ۴۸ نقطه حادثه خیز در محور‌های خراسان رضوی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

علیرضا خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۴۸ نقطه حادثه خیز و دارای بیشترین تصادف در سطح جاده‌های خراسان رضوی شناسایی شده اند، که برای رفع این نقاط حادثه خیز باید ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یابد.

او افزود: امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع خطر خیزی نقاط حادثه خیز خراسان رضوی تخصیص یافته است و اختصاص بقیه آن نیازمند توجه بیشتر مسوولان و دست اندرکاران است.

خجسته بیان کرد: به طور معمول هر سه سال یک بار محور‌های مواصلاتی به لحاظ حادثه خیز بودن ارزیابی می‌شوند و نقاطی که دارای بیشترین تصادف و حادثه هستند شناسایی و بعد از اختصاص اعتبار لازم رفع خطرخیزی انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: ۴۸ نقطه حادثه خیز فعلی در سطح جاده‌های خراسان رضوی بر اساس ارزیابی‌های سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ مشخص شدند و ارزیابی بعدی هم از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد.

خجسته با بیان اینکه ۷۰ درصد علت بروز حوادث جاده‌ای عامل انسانی و سهم جاده و محور‌ها در تصادفات ۳۰ درصد است، تصریح کرد: سرعت و سبقت و توجه نداشتن به جلو هنگام رانندگی از سایر عوامل بروز سوانح است که باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح این معضل کاهش یابد.

وی اظهار کرد: ارتقای محور مواصلاتی روستایی گناباد تا خواف که تعداد زیادی وسال نقلیه سبک و سنگین از آن تردد می‌کنند و به سبب موقعیت خود یکی از جاده‌های حادثه خیز است، نیازمند مجوز ماده ۲۳ است که بعد از طی فرآیند‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۱۲:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
خروجی قوچان تا بعد دانشگاه آزاد قوچان کم عرض و بسیار خطرناک است خصوصا اینکه ماشینها برای رفتن به دانشگاه باند کند رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۰۶:۳۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
یکی از نقاط حادثه خیز جاده قوچان به مشهد بخش الماجق است که جاده از بین این بخش می گذرد دید کم تاریکی مسیر و مرتفع بودن آن و پیچ جاده است