معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با افزایش اقدامات نظارتی، هزار و سی و سه ساختمان ناایمن امسال در مشهد شناسایی شد.

علی نجفی معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: رصد و نظارت ساختمان‌های ناایمن در مشهد به طور جدی انجام می‌شود، این در حالی است که تعداد ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده در این شهر از منظر تاییدیه ایمنی آتش شناسی و سایر موارد سال گزشته ۵۵۰ مورد بوده است.

او افزود: تعدادی از مجتمع‌های تجاری و برخی از مراکز درمانی در مشهد نیز در زمره ساختمان‌های ناایمن قرار دارد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد ادامه داد: برای احداث این تصفیه خانه قرار بود ١۶٠ میلیارد تومان اعتبار دولتی تخصیص یابد که تاکنون فقط ٣٠ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

نجفی بیان کرد: شهرداری برای ساخت این تصفیه‌خانه تاکنون ٩٠ میلیارد تومان تخصیص داده است، اما برای تسریع در اجرای این پروژه، تخصیص اعتبارات به صورت کامل ضروری است.

او تصریح کرد: کشت صیفی جات از معضلات کشف رود بود که در سال‌های اخیر کشت جارو جایگزین صیفی جات شده تا کشت این محصول به حداقل برسد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد تاکید کرد: زباله گردی نیز از دیگر معضلات  مشهد است که برای رفع آن باید تفکیک زباله از مبدا به صورت کامل انجام شود.

معاون شهردار مشهد افزود: هم اینک سرانه تفکیک زباله از مبدا در مشهد ١٢ درصد است که برای افزایش این سرانه، مشارکت شهروندان ضروری است.

نجفی اظهار کرد: همچنین انبار‌های غیرمجاز ضایعات باید جمع آوری شوند تا مکانی برای تحویل زباله‌های بازیافتی جمع آوری شده توسط زباله گرد‌ها وجود نداشته باشد.

وجود ١٣٠ نقطه مستعد آبگیری در مشهد

او افزود: ٣۵٠ نقطه مستعد آبگیری در مشهد وجود داشت که در مواقع بارش‌های رگباری دچار آبگرفتگی می‌شد، اما این تعداد با اقدامات اصلاحی هم اینک به ١٣٠ نقطه کاهش یافته است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری ادامه داد: فضای دفن در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد تکمیل شده که برای توسعه فضا در این آرامستان، ٢٣ هکتار زمین در ضلع شمالی آرامستان تملک شده است.

نجفی بیان کرد: همچنین به دلیل آمار بالای فوتی‌ها در دوران کرونا، ذخیره قبور در مشهد به پایان رسیده بود که از ابتدای فعالیت شورای ششم شهر، احداث بیش از ٢۴ هزار قبر در دستور قرار گرفت و تا کنون حدود ١٠ هزار جای قبر ساخته شده است.

او تصریح کرد: جاده منتهی به آرامستان بهشت رضوان مشهد به طول هشت کیلومتر نیز احداث و بازسازی شده است.

آبیاری ۶ درصد از فضای سبز مشهد با آب شرب

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد تاکید کرد: هم اینک سرانه فضای سبز در مشهد ١٨.٩ درصد است که بیشترین میزان آبیاری فضای سبز از طریق خطوط انتقال آب از محل منابع غیرشرب انجام می‌شود.

نجفی اظهار کرد: هم اینک ٩٩ هزار متر خطوط انتقال برای آبیاری فضای سبز مشهد اجرا شده است.

او افزود: همچنین اقدامات دیگری برای صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز فضای سبز نظیر کشت گونه‌های کم آب‌بر صورت گرفته که منجر به صرفه جویی ۶ میلیون و ۶٠٠ هزار لیتری آب در هر ماه شده است.

معاون خدمات و محیط زسیت شهرداری مشهد ادامه داد: اقدامات زیرساختی در حال انجام است، اما به دلیل عدم همکاری لشکر، امکان بهره برداری برای شهروندان وجود ندارد.

نجفی  بیان کرد: مازوت سوزی نیروگاه توس و پرواز هواپیما‌ها بر فراز شهر از عوامل اصلی آلایندگی هستند.

او تصریح کرد: در مشهد کمترین میزان خسارت نسبت به سایر کلانشهر‌ها گزارش شد و تعدادی از از پاکبانان و آتش نشانان دچار صدمه شدند.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد تاکید کرد: در حوزه معاونت خدمات شهری با چالش‌هایی مواجه هستیم که تامین گونه گیاهی برای شهرداری از سمت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگلها، عدم تامین زمین مورد نیاز برای توسعه فضای سبز توسط وزارت راه و شهرسازی، عدم تخصیص اعتبارات بازآفرینی در حوزه فضای سبز، عدم تعهد سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش کارگران در ایستگاه‌های ایست کار و عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای کاهش آلودگی زیست محیطی از این جمله است.

نجفی اظهار کرد: برای ساماندهی پرسنل شهرداری و بانوان آتش نشان نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته، اما سازمان امور استخدامی توجهی به مکاتبات نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار