رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر نقشه های هواشناسی طی ۲ هفته آینده بارندگی ها کمتر از نرمال خواهد بود و تنها در سواحل شمالی و شمال غرب بارش جدی داریم.

آقای احد وظیفه گفت:کانون خشکسالی مناطق مرکزی از جمله اصفهان، تهران، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز موجب شده که سطح دسترسی به لحاظ آب کشاورزی کاهش یابد و در برخی استان ها همچون شرق همدان از لحاظ آب شرب در تنگنا باشند.

به گفته او، طی ۲ ماه گذشته وضعیت بارش در تهران، البرز و قزوین ۶۴ تا ۹۰ درصد کمتر از نرمال بود که خشکسالی در ۲ سال آبی قبل اثرات نامطلوبی در محیط زیست و تالاب های جنوب استان تهران دارد چرا که این تالاب ها کانون خیزش گرد و خاک را تشکیل می دهند.

وظیفه می گوید: بارندگی های کمتر از نرمال در مدت زمان طولانی منجر به کاهش آبدهی چاه های زیرزمینی و خشک شدن آنها می شود.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر نقشه های هواشناسی طی ۲ هفته آینده بارندگی ها کمتر از نرمال خواهد بود به طوریکه به جز استان های سواحل شمالی و شمال غرب بارش جدی در سایر مناطق کشور نداریم و به عبارت دیگر نیمه اول آذر بسیار خشک خواهد بود.

او با اشاره به اینکه فصل کشت و کار در غرب و شمال غرب به اتمام رسیده است،گفت: هم اکنون زمان کشت عرض های جنوبی است و پس از بارش چشم کشاورزان به آسمان است تا سطح خاک از رطوبت تغذیه کند.

مدل های اقلیمی نشان می دهد که در بهار آینده بارش بهتر از امسال خواهد بود. در جنوب غرب احتمال بارش های سیلابی وجود دارد، هر چند از الان نمی توان پیش بینی دقیقی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار