رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین همکاری خود با استان اولیانوفسک روسیه را در زمینه تبادل محصولات کشاورزی با محوریت غلات کلید زد.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در دیدار با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین، گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت‌های موجود در استان قزوین به منظور صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های هدف از جمله روسیه بیش از پیش استفاده کنیم.

وی یادآور شد: طی نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از قزوین به کشور‌های خارجی از جمله روسیه، امارات متحده عربی، قطر و عراق صادر شده و باید بکوشیم تا این روند را سرعت ببخشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: کشاورزی قزوین قابلیت خوبی در حوزه صادرات و ارزآوری برای کشور دارد، اما تحقق این مساله نیازمند حمایت و همراهی سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله نمایندگی وزارت امور خارجه و دفاتر و نمایندگی کشورمان در خارج از کشور دارد.

افلاطونی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی از قزوین به خارج از کشور را باید شتاب بیشتری ببخشیم، افزود: اطلاع رسانی مناسب از ظرفیت‌های کشاورزی قزوین در زمینه صادرات محصولات مختلف به بازرگانان خارجی از سوی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف خود موفق کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به ایجاد شهرک گلخانه‌ای نودهک، یادآور شد: با بهره برداری از گلخانه‌های در دست ساخت این شهرک، ظرفیت جدیدی برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله سبزی و صیفی به کشور‌های هدف از جمله روسیه فراهم خواهد شد.

استان قزوین سالانه حدود چهار تا پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

این استان قطب تولید زیتون، انگور و کشمش، گیلاس، زغال اخته و همچنین از تولیدکنندگان مهم تخم مرغ و شیر در کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار