مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: ۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی در حال انجام است که تا پایان اردیبهشت به سرانجام می‌رسد.

آقای عبدالرسول پیشاهنگ در نشست خبری با اشاره به ثبت ۴ رکورد صنعت برق در تابستان گذشته گفت: ۹۸ درصد آمادگی نیروگاه  یکی از رکورد‌ها بود که این رکورد با ۹۴ هزار مگاوات تعمیرات محقق شد.

به گفته او، سال گذشته یک واحد نیروگاهی را در ۸ ماه راه اندازی کردیم. این درحالی است که به طور معمول ساخت یک واحد نیروگاهی ۳۶ تا ۴۰ ماه طول می‌کشد و انجام آن در هشت ماه یک رکورد است. سال گذشته ۴۴۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق، بهبود ۱۳۰۵ مگاواتی و در نهایت افزایش ظرفیت ۶ هزار مگاواتی را رقم زدیم.

به گفته پیشاهنگ، ۱۳۲ نیروگاه و ۶۴۰ واحد نیروگاهی در کشور وجود دارد که ۶۸ درصد مالکیت آن‌ها به بخش خصوصی و ۳۲ درصد به بخش دولتی تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: سال گذشته موفق شدیم تابستان را با امتیاز خوبی سپری کنیم و اکنون برای تعمیرات سالیانه برنامه ریزی می‌کنیم. امسال ۱۷۴ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی در دست اقدام است که از این مقدار ۳۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به تعمیرات رفته است و تا پایان اردیبهشت و قبل از پیک مصرف و آغاز گرما به پایان می‌رسد. البته این میزان از ظرفیت کلی نیروگاهی بیشتر است که علت این موضوع مربوط به تعمیرات دوبار در سال برخی واحدهاست.

او در ادامه به توانمندی‌های داخلی در بخش تعمیرات اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد تجهیزات در داخل تولید می‌شوند و پنج درصد باقی مانده  فناوری پیشرفته‌ای دارند یا تولید آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته پیشاهنگ، در سال آینده افزایش ۶ هزار مگاواتی در صنعت برق پیش بینی شده که شامل ۳۰۲۵ مگاوات افزایش ظرفیت، ۱۴۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاهی واحد‌های صنعتی و ارتقای ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت موجود می‌شود. البته با توجه به در نظر گرفتن واحد‌های متروکه و راه اندازی آن‌ها امیدواریم این میزان به بیشتر از ۶ هزار مگاوات برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار