مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن انواع کالای اساسی خوراکی از بندر امام خمینی (ره) حمل شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به اینکه در این مدت یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۸۶۲ تن محموله اقلام اساسی به بندر امام خمینی (ره) وارد شده است، گفت: پارسال  ۶۵ فروند کشتی با ۳ میلیون و ۲۲۹ هزار تن محموله کالای اساسی وارد بندر امام خمینی (ره) و به صورت ریلی و جاده‌ای در کشور توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه استان خوزستان پرچمدار خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰ سال گذشته است، ادامه داد: تا ۲۸ آبان ماه سال جاری ۳۴ کشاورز جهت کشت قراردادی در وسعت یک هزار و ۳۴۶ هکتار گندم در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، غیر استاندارد و روباز بودن مراکز تعاون روستایی، عدم رعایت فاصله منطقی برای دستورالعمل خرید تضمینی با سیلو‌های استاندارد، عدم برخورداری مراکز پوشش مناسب مانند چادر، کاور در هنگام بارندگی، عدم توانایی نگهداری از لحاظ کمی و کیفی به مدت یک ماه، رقابت در تحویل گندم از کشاورزان در خصوص افت مفید و غیر مفید و عدم پرداخت مطالبات کشاورزان در زمان مقرر را عمده مشکلات این بخش دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.