معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پس از اتمام فرآیند تعمیرات زیرآبی ۲ فروند شناور خدماتی بویه‌گذار مهر و یدک‌کش خلیج فارس۲ در داک یارد بندر امام خمینی (ره) با اتکاء بر توان متخصصان بومی آب‌اندازی و عملیاتی شدند.

محمدعلی علائی معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان خوزستان  می‌گوید: به دلیل قدمت و استهلاک بالای کشتی بویه‌گذار مهر حجم کار انجام شده بر روی این شناور استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی بسیار گسترده بود به نحوی که در حدود ۲۴۰ نقطه معادل ۱۰ تن ورق تعویض شد.

‎او  با اشاره به اینکه در تعمیرات دوره‌ای و اساسی سنوات گذشته بخش‌های دیگری از این شناور تعویض ورق و رفع نقص شد، افزود: با اقدامات انجام شده در این مرحله، کشتی بویه گذار مهر هم اکنون به یک کشتی نوسازی شده مطابق با الزامات جدید دریانوردی تبدیل شده است.

 

 معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان خوزستان  ادامه داد: با توجه به راندمان پایین موتور‌های رانش و دیزل ژنراتور‌های بویه‌گذار مهر و عدم توجیه تعمیرات آن‌ها از نقطه نظر فنی و اقتصادی، به منظور بهره وری در انجام هزینه ها، هر چهار موتور اصلی و دیزل ژنراتور‌های این شناور با موتور‌های بروز و جدید تعویض شدند.

 

 آقای علائی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناور‌ها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی پنج ساله و در دو نوبت ۲.۵ ساله انجام می‌گیرد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با تامین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، ایمنی جان خدمه شناور‌ها و افزایش راندمان عملکردی همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد.

 

او ادامه داد:  در همین زمینه سعی می‌شود در لایه‌های اجرایی جهت تحقق سیاست‌های کلان ملی و سازمانی از این ظرفیت‌ها، منابع و فرصت‌های پیش آمده نهایت بهره‌برداری انجام شود تا افزایش اشتغالزایی، بالابردن ضریب امنیت شغلی و استفاده از دیگر ظرفیت‌های استانی را شاهد باشیم.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.