مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از فعالیت ۲۳ هزار و ۲۲۴ واحد کارگاهی در استان مرکزی خبر داد.

حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: آخرین آمار بیمه شده و جمعیت کارگری استان نیز در شهریور امسال به ۲۲۴ هزارو ۴۷۶ رسید که نسبت به پارسال با افزایش ۲.۸۸ جمعیت کارگری مواجه بودیم.

حسینی با اشاره به درآمد و هزینه تأمین اجتماعی در شش ماهه اول سال ادامه داد: درآمد سازمان درشش ماهه اول سال ۳ هزارو ۶۷۸ میلیارد تومان بوده است و مخارج ما که مستمری بگیر بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت بود به ۳ هزارو ۸۷۳ میلیارد تومان رسید.

او اضافه کرد: در این مدت با کسری پنج درصدی برابر با ۸۰ میلیارد تومان رسید که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.
حسینی افزود: سال گذشته لایحه‌ای از سوی دولت ارائه شد که نمایندگان مجلس در بودجه بند و تبصره تا ۹۰ هزار میلیارد دیده شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد به مشکل برمی‌خوردیم که خوشبختانه در شش ماهه نخست با کمک دولت کسری پرداختی‌ها کشور به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: در سازمان تامین اجتماعی تمام تلاش بر این بوده علی رغم کسری در بحث درمان و پرداختی تأخیری وجود نداشته باشد، در حال حاضر مشکل شرکت ماشین سازی، واگن پاریس، آذرآب برطرف شده است و بدهی آن‌ها تقسیط شده است.

حسینی بیان کرد: سال ۵۷، بالغ بر ۳۶ میلیون نفر جمعیت وجود داشت و بیمه شدگان جامعه کارگری ما یک میلیون و ۸۱۰ هزار نفر بود در حالی که الان جمعیت ۱۳۰ درصد افزایش داشته است و جمعیت کارگری بیمه شده ما الان به ۱۰ میلیون و ۴۴۶ هزار نفر رسیده است و به عبارتی ۴۴۷ درصد افزایش وجود داشته است.

او ادامه داد: در بحث تعداد کارگاه‌های فعال در سطح کشور سال ۵۷، بالغ بر ۱۸۷ هزار نفر بود و الان در استان تنها ۲۳ هزار کارگر فعال وجود دارد و الان جمعیت کارگاه‌های فعال کشور به یک میلیون و ۲۹۹ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: جمعیت مستمری بگیر ما در ابتدای انقلاب ۱۴۴ هزار نفر بود و الان به ۴ میلیون و ۷۶ هزار نفر رسیده است و به عبارتی ۲۷۲۳ درصد افزایش داشته است.

حسینی اضافه کرد: ضریب نسبت پشتیبانی ابتدای انقلاب ۲۰ نفر بیمه‌پرداز و یک نفر مستمری بگیر بوده در حالی که هم اکنون به ۴.۲ سیده است و در استان مرکزی که صنعتی است به ۳.۵ رسیده است.

او عنوان کرد: در استان مرکزی در یکسال اخیر جمعیت کارگری استان افزایش داشته است و چیزی حدود ۹ هزار نفر جمعیت کارگری از شهریور امسال نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و به عبارتی صنعتگران ما تحریم را به فرصتی برای کشور تبدیل کردند.

حسینی تصریح کرد: جمعیت بیمه بیکاری در دوسال پیش بالای ۵ هزار نفر بوده است و پارسال به ۴ هزار و ۴۷۳ نفر رسید و امسال به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.