مدیرکل ارتباطات کرمان با اشاره به راه اندازی ۴ سایت ۵G در کرمان گفت: نسل پنجم برای اینترنت اشیاء، شهر هوشمند و اقتصاد دیجیتال کاربرد دارد.

حسین ساجدی با اعلام راه اندازی نخستین سایت ۵G در استان گفت: شبکه نسل پنج تلفن همراه ۵G، دارای مزایایی نظیرسرعت بیشتر، تاخیرکمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایداراست که این مزایا، منجر به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره گیری از اینترنت اشیای انبوه می‌شود.

او، فناوری ۵G را یکی از بزرگترین اتفاق‌های شبکه ملی اطلاعات در استان دانست وگفت: فناوری ۵G ضمن افزایش سرعت و کیفیت خدمات دیجیتال، به توسعه خدمات شهرهوشمند و خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء می‌پردازد؛ لذا با استفاده از این فناوری می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم، رشد شرکت‌های فعال، حمایت و پشتیبانی جدی از کسب و کار‌های نوپای اینترنتی از آغاز تا ورود به بازار را تسریع کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: در واقع اینترنت نسل پنجم در حال حاضر آخرین سری از نسل شبکه اینترنت بی‌سیم است که به طورکلی این فناوری به علت بی‌سیم (Wireless) بودن و ارائه پهنای باند بسیار زیاد، سرعت فوق‌العاده بالایی را برای انتقال داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

او همچنین از توافق استانداری و شهرداری‌های استان باشرکت‌های وب برای اجرای پروژه FTTX (فیبر نوری) در ۸۴ شهر استان خبرداد.

ساجدی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور موسوی معاونت عمرانی استانداری، شعرباف شهردار کرمان، میری مدیر عامل‌های وب تشکیل شد به نحوه مشارکت اپراتور (های وب) در زیرساخت‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مجوز‌هایی که در کشور اخذ شده شرکت‌های وب موظف به اجرای فیبرنوری منازل در ۸۴ شهر استان شد و با اجرای این پروژه فصل جدیدی در ارتباطات استان رقم خواهد خورد.

به گفته او، برای اجرای این پروژه ۳ هزار کیلومتر، حداقل ۶۰۰ کیلومتر فیبر زمینی و ۲۲۰۰ کیلومتر فیبر هوایی با هزینه کرد هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، کشیده خواهد شد.

او افزود: در صورت همکاری شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذی ربط، این شرکت پروژه فیبرنوری منازل را تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به پایان خواهد رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
خداخیرشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
الکی
آخرین اخبار