معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: صیانت و توانمندسازی از بهبودیافتگان مواد مخدر باید از اولویت‌ها و برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشد.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: باید باور کرد اعتیاد نوعی بیماری است که باید درمان شود و بهبود یافتگان از مواد مخدر باید بعد از درمان مورد حمایت خانواده‌ها، جامعه و مسئولان قرار گیرند.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از مواد مخدر یکی از مهمترین کار‌هایی است که باید انجام شود و دولت سیزدهم نیز در این مسیر تسهیلاتی در اختیار بهزیستی قرار داده که واجدین شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

پورات اضافه کرد: امروز همه خانواده‌ها در معرض تهدید بلای خانمان‌سوز اعتیاد هستند که فراگیری آموزش‌های مرتبط در این زمینه برای آن‌ها لازم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و انجام کار‌های فرهنگی در این زمینه نقش سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار حیاتی و تأثیرگذار است.

پورات با اشاره به دستور وزارت کشور مبنی بر جمع آوری کامل معتادان متجاهر از سطح شهرها، یادآور شد: با فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مرتبط، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و با راه اندازی مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶، در استان بوشهر در این زمینه عملکرد بسیار موفقی داشته است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی از سال گذشته تاکنون با شدت و قاطعیت تمام مسیر‌های تردد استانی را حراست و حفاظت کرده و این موضوع باعث شده قاچاقچیان مواد مخدر به گونه‌ای قابل توجه در اهداف منحوس خود ناکام مانده و پس از دستگیری به محاکم قضایی تحویل داده شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر پس از غربالگری انجام شده ۱۲۳ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شده اند.

عقیل خرم آبادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد معتادان متجاهر کارتن خواب در مناطق صنعتی و جنوبی این استان غیر بومی هستند و با تغییر شرایط جوی از استان‌های سردسیر به مناطق جنوبی مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان بوشهر کشف شده است.

خرم آبادی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد در مدارس تفاهم نامه‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی، ایستگاه مشاوره و نشاط اجتماعی، اکران فیلم‌های آموزشی، طراحی و تولید محتوای الکترونیک با موضوع پیشگیری از اعتیاد منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.