مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توسعه شبکه فیبر نوری با همراهی مدیریت شهری در استان گفت: ضریب نفود اینترنت ثابت در استان ۸.۲۵ درصد و کمتر از متوسط کشوری است.

قاسم جلیلی نژاد  افزود: این ضریب نفود در آمار متوسط کشوری ۱۲.۹۶ درصد است که باید تلاش کنیم به این رقم دست یابیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۸۷ هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی داریم که این رقم در کشور حدود ۱۱ میلیون مشترک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به این آمار، ۲.۷ درصد مشترکان اینترنت ثابت کشور مربوط به این استان است.

جلیلی نژاد اظهار کرد: چهار شرکت بخش خصوصی برنامه‌های خود را طبق شاخص‌های تعیین شده از طرف استانداری آذربایجان غربی در خصوص توسعه فیبرنوری خانگی و اینترنت ثابت در استان اعلام کرده‌اند.

وی یادآور شد: نباید دیگر زمان را برای اجرای این بستر مناسب هدر داد و به سرعت شهرداری‌ها برای عقد قرارداد و تفاهم نامه وارد شوند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها به پهن‌باند ثابت تا پایان سال ۱۴۰۴ گفت: هدف گذاری دولت سیزدهم دسترسی ۲۰ میلیون خانوار تا افق ۱۴۰۴ به این فناوری با حمایت‌های تشویقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.