اصناف کرمان دربرابر تهدید بسته بودن، ایستادند

زئیس اتاق اصناف و برخی روسای اتحادیه های صنفی کرمان، از تهدید آشوبگران علیه واحدهای صنفی می گویند.

نشست خبری اتاق اصناف کرمان با اصحاب رسانه امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد.

محسن ربیعی، رییس اتاق اصناف استان کرمان گفت: اصناف کل کشور از اوایل انقلاب شهدای زیادی از جمله شهید لنگری را تقدیم کردند.

او افزود: کلیه رفتار آشوبگران را محکوم می‌کنیم و آن‌ها به دنبال این هستند که بازار را تعطیل کنند، اما اصناف در برابر تهدید‌ها ایستادند.

ربیعی بیان داشت: از مجموعه قضایی می‌خواهیم که با آشوبگران برخورد کنند.

او تصریح کرد: اصناف ما دنبال تعطیلی نیستند، زیرا ضرر و زیان زیادی می‌بینند و اصناف پای کار هستند و امیدواریم مسئولان قضایی با آشوبگران برخوردکنند؛ خوشبختانه در استان کرمان با همراهی نیرو‌های امنیتی، بحث امنیت ۱۰۰ درصد برقرار بوده است و مشکلی نداشتیم و افرادی که تهدید می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

ربیعی گفت: اصناف در زمان کرونا متضرر شدند و اگر قرار باشد کرکره‌ها پایین باشد ضرر می‌کنند؛ اما شیوه مطالبه گری ما متفاوت است.

او تصریح کرد: از عصر پنج شنبه فعالیت های صنفی به حالت عادی برگشتند و ۹۵ درصد مغازه ها باز بودند و ما نمایندگان اصناف این کار‌ها را محکوم می‌کنیم و تهدید بیشتر در فضای مجازی است که رصد می‌کنند.

سنایی، رئیس صنف کافی شاپ در این جلسه خواستار برقراری امنیت شد و گفت: همه باید در کنار اصناف باشند تا افراد متضرر نشوند.

او بیان کرد: بازاریان کنار مردم و در کنار سیستم قرار داریم و بحث اول  همه امنیت است و در صورت برقراری امنیت در اختیار و در کنار مردم هستیم و بازار هم از اول انقلاب در کنار نظام  بوده وهست.

ودیعتی، رییس اتحادیه صنف موبایل نیز گفت: قدرت شایعه از هر چیزی بیشتر است و تهدید به شکستن شیشه و نوشتن لیست مغازه‌ها و نیز قرار گرفتن در لیست تحریم از جمله تهدیدهای صنفی بود،  چند روز کار سختی داشتیم و روز آخر با کمک نیرو‌های امنیتی باز کردیم خیابان اقبال که ذسته موبایل فروشان هستند را باز کردیم.

او افزود: پشت فراخوان‌ها قطعا سرویس جاسوسی است و ما شروع به امنیت دهی کردیم .

ودیعتی بیان کرد: ما با نیرو‌های امنیتی در کنار اصناف بودیم و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم و اگر امنیت اصناف برقرار شود مشکلی پیش نمی‌آید.

او بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم تا صحبت‌های اصناف را بشنوند. 

مهدی آتش خوار رئیس اتحادیه کیف و کفش گفت: با توجه به فراخوان سه روزه برخی افراد ، اما این صنف با همت همه کاسبان فعال و پای کار بودند.
او افزود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما باید خودمان پای کار باشیم اگر ما با هم متحد باشیم  و تعطیل نکنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد .

علیرضا منزلی رئیس اتحادیه پوشاک نیز اظهار کرد: هر حادثه ای پیشامد‌هایی بدنبال دارد ۶۰ هزار واحد صنفی داریم که اولویت معیشت این واحد‌های صنفی است هر آنچه باعث ضرر به این واحد‌ها باشد از دید ما محکوم است .

او بیان کرد: به هر دلیلی ضرر متوجه واحد صنفی ما می‌شود ناراحت خواهیم شد و این حرکت از نظر جامعه صنفی محکوم است و یک واحد صنفی بقا و حیات آن مشروط به فعال بودن است ۸۰ درصد واحد‌های صنفی اگر یک ساعت تعطیل باشند قطعا از پس مخارج بر نخواهند آمد.

منزلی گفت: اصناف اگر بسته باشند قطعا جامعه صنفی اقتصادی کشور نابود خواهد شد و این حرکت مثبت نیست این پیامد انتهای آن نتیجه مطلوب نخواهد داشت راه حل بسته بودن اصناف حتی برای اعتراض‌های قانونی هم مطلوب نیست بیشترین حضور و فعال بودن همیشه اصناف بودند.

او گفت: مسیر مطالبه گری جامعه اصناف از مسیر بسته بودن واحد‌های صنفی نیست.

برچسب ها: اتاق اصناف ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار