کارشناس بازار سرمایه: خرید اوراق اختیار فروش تبعی توسط صندوق‌های با درآمد ثابت، محرک خوبی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار می‌شود.

آقای محمد غفوری گفت: بر اساس مصوبه بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه بند دوم این بسته مربوط به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای صندوق‌های با درآمد ثابت بود.

او می‌گوید: این خبر در چند روز گذشته منتشر شد که صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان منتشر کننده این اوراق (اختیار فروش تبعی) تصمیم دارد از شنبه تا ۵ آذر این اوراق را منتشر کند. سر رسید این اوراق یک ساله و با قیمت اعمالی (یک ریالی) است که در مجموع با موارد در نظر گرفته شده این اقدام می‌تواند ریسک خرید سهام را برای صندوق‌های با درآمد ثابت به حداقل برساند.

او گفت:صندوق‌های با درآمد ثابت در دو سال گذشته رشد خوبی را از نظر ارزش بازار و جذب سرمایه گذار تجربه کرده اند به طوری که ارزش بازار این صندوق‌ها به حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

غفوری می‌گوید:  صندوق‌های با در آمد ثابت ملزم هستند که حد نصاب ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل دارایی‌های خودشان را در سهام سرمایه گذاری کنند که تصمیم و سیاست خرید اوراق اختیار فروش تبعی توسط این صندوق‌ها بسیار می‌تواند بر روی سهامی که سرمایه گذاری می‌کنند موثر و مفید ارزیابی شود.

او گفت: از سوی دیگر خرید اوراق اختیار فروش تبعی توسط صندوق‌های با درآمد ثابت محرک خوبی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار می‌شود و اطمینان بخشی در رابطه با ارزندگی سهام در شرایط فعلی را تایید، تضمین و به درستی انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار