روزنامه صهیونیستی اعلام کرد واشنگتن چندی پیش از تل‌آویو خواسته بود، اوکراین را به پدافند دفاع هوایی مجهز کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از ۳ دپیلمات اروپایی بلندپایه که به نامشان هیچ اشاره‌ای نکرده است، اعلام کرد که آمریکا چند هفته پیش از دولت اسرائیل خواست، از تلاش ناتو و کشور‌های غربی در مقابله با روسیه حمایت کند.

این منابع اعلام کردند که واشنگتن از تل‌آویو خواسته بود، اوکراین را به پدافند دفاع هوایی مجهز کند، اما پس از مذاکرات سران رژیم صهیونیستی با آمریکا از جمله «یائیر لاپید» نخست‌وزیر این رژیم و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم متجاوز، آن‌ها با تأمین مالی ارائه مواد راهبردی به جای پدافند به اوکراین موافقت کرده‌اند.

هاآرتص نوشت اسرائیل میلیون‌ها دلار به یکی از کشور‌های عضو ناتو فرستاد و آن کشور مواد راهبردی را خریده و آن را به اوکراین منتقل کرد. این منابع اروپایی به این مواد اشاره‌ای نکرده‌اند.

بنا به اعلام روزنامه صهیونیستی وزارت دفاع رژیم اشغالگر مدتی پیش در قوانین خود تجدید نظر کرد و به اعضای ناتو از جمله انگلیس اجازه داد قطعات ساخت اسرائیل نیز در تسلیحاتی که در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، به کار رفته باشد. این در حالی است که مقامات صهیونیست از متحدان غربی خود خواسته‌اند، به صورت علنی از کمک تسلیحاتی تل‌آویو در ارائه این مواد راهبردی به اوکراین خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار