تایید نهایی ۳۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۱ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در این استان تایید نهایی شده است.

محمد زارع حسین‌زاده گفت: ۹۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کردند که بعد از پالایش ۳۱ هزار نفر برای خانه دار شدن تایید نهایی شدند که ۲۷ هزار نفر آن مربوط به اردبیل و بقیه مربوط به شهرستان‌های استان هستند و تاکنون از این تعداد زمین مورد نیاز برای چهار هزار واحد تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ نفر آورده خود را واریز کردند، می گوید: احداث مسکن برای ثبت‌ نام کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت آورده متقاضیان است. در واقع این طرح تقاضا محور است و هرچه تعداد بیشتری از متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده باشند، تعداد واحد بیشتری احداث می‌شود.

او از تامین ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مربوط به نهضت ملی در تمام شهرستان‌های استان در مرحله نخست این طرح خبر داد و گفت: تمام زیرساخت‌های لازم از قبیل آب ، برق ، گاز و زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در شهرهای کوچک ساخت واحدهای ویلایی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله اول در شهرستان گرمی ساخت ۱۸ واحد ویلایی آغاز شده است.

زارع حسین زاده همچنین درباره ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۲۳ سال گفت: با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و واگذاری‌ها به این افراد هم انجام می‌شود.

او می گوید: متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، اداره کل راه وشهرسازی است که و با همکاری و هم افزایی این دو دستگاه تعهدات ساخت مسکن در استان اردبیل محقق می‌شود.

زارع حسین زاده با بیان اینکه در استان اردبیل سالانه ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن و تا چهار سال آینده ۶۳ هزار واحد مسکن احداث می‌شود، گفت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در این استان با تامین زمین مورد نیاز در دست اجرا و ساخت است که امسال ۵۴۰ واحد تکمیل شده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.