بازرس کل قضایی استان قزوین گفت: شهرداری‌های قزوین، نظارت جدی‌تری بر تخلفات ساختمانی داشته باشند و از بروز بسیاری تخلفات در این حوزه پیشگیری کنند.

سعید اقبالی بازرس کل قضایی استان قزوین گفت:  متاسفانه پلیس ساختمان در اکثر شهرداری‌های استان عملا غیرفعال است.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها وظیفه نظارتی دارند که باید با استفاده از پلیس ساختمان و عوامل دیگر از بروز تخلفات ساختمانی در ابتدای کار پیشگیری کنند، ولی متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند.

اقبالی افزود: بر اثر ضعف این نظارت‌ها یک ساختمان با تخلفات عدیده ساخته می‌شود و در مرحله بعد، اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ ناچار به صدور حکم تخریب (در اکثر موارد بخشی از ساختمان) هستند، ولی شهرداری‌ها اعلام می‌کنند امکان اجرای رای تخریب بخشی از ساختمان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تخلفات ساختمانی اگر از ابتدا شناسایی شود و پلیس ساختمان فعال باشد اجازه تکمیل شدن ساختمان دارای تخلف را نمی‌دهد و در نتیجه مشکلات متعدد برای مالک، مردم و خود شهرداری‌ها در اجرای احکام به وجود نمی‌آید.

این مسوول نظارتی استان تاکید کرد: تمامی شهرداری‌های استان باید به این وظیفه مهم نظارتی خود عمل کنند، چون سازمان بازرسی استان، این موضوع را با جدیت رصد خواهد کرد.

وی گفت: مدیران شهرداری‌های استان در صورتی که به این وظیفه خود عمل نکنند مرتکب ترک فعل شده و باید پاسخگو باشند و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استان قزوین ۳۸ شهرداری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار