کسب رتبه نخست پلاک‌گذاری دام کشور توسط خراسان رضوی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با هشت میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۷۳ راس دام سبک و سنگین پلاک‌گذاری و هویت‌ بخشی شده، رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این میزان دام هویت‌گذاری شده شامل ۵۰۵ هزار و ۲۳۴ راس گاو و گوساله، پنج هزار و ۲۰۷ راس شتر و هشت میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۲ راس دام سبک شامل گوسفند و بز است.

او با بیان این که در سال گذشته چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۹۶ راس دام سنگین و سبک استان هویت گذاری شده است افزود: از ابتدای امسال تا کنون میزان پلاک گذاری دام استان ۶۱۸ هزار و ۱۸ راس بوده است.

مدیرامور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص علت کاهش آمار پلاک گذاری دام در امسال گفت: مهمترین دلیل این است که از سال ۹۹ و آغاز اجرای طرح هویت گذاری، بخش زیادی از جمعیت دامی استان زیرپوشش طرح قرار گرفت و از سال جاری صرفا دام‌های جدید ورودی یا متولد شده هویت گذاری می‌شوند.

داوطلب بیان کرد: با توجه به این که برای شناسایی و نقل و انتقالات دام در کشور و انجام خدماتی از جمله بیمه دام، پلاک کوبی و هویت گذاری دام لازم است از دامداران تقاصا می‌شود که اجرای این طرح را در گله‌ها همچنان تداوم دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.