هاشمی بر ضرورت رفع مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: هنرمند صنایع دستی نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشد.

استاندار سمنان در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سمنان با تجلیل از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و جهاددانشگاهی استان به واسطه برپایی این نمایشگاه بزرگ اظهار کرد: استان سمنان از جمله استان‌هایی است که هم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و هم در حوزه صنایع‌دستی و دست‌بافته‌ها حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی از وجود حدود ۵۸۶ اثر ثبت ملی شده در حوزه های طبیعی و تاریخی به عنوان یکی از ظرفیت های کم نظیر استان سمنان نام برد و افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

هاشمی به اشاره به تنوع صنایع دستی در این استان اضافه کرد: از بیش از ۱۶۰ رشته صنایع دستی شناخته شده در کشور ۵۴ رشته در سطح استان سمنان فعال هستند.

وی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی گفت: این حمایت‌ها هم از طریق حمایت تسهیلاتی و هم کمک در بخش فروش و ایجاد زیرساخت‌ها ادامه می‌یابد.

استاندار سمنان از فروش به عنوان مهمترین دغدغه هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان نام برد و وعده داد: استانداری سمنان همه تلاش خود را برای رفع این دغدغه به کار گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ اعتبارات خوبی جذب شده و در تسهیلات تبصره ۱۶ نیز که اخیرا ابلاغ شده به صورت ویژه از هنرمندان صنایع دستی و فعالان این بخش حمایت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.