مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از عضویت رایگان در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان به مناسبت روز کتاب خبر داد.

 عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت روز کتاب و نیز بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌های امانتی تا پایان هفته کتاب  بخشوده می شود.

او با بیان اینکه به مناسبت سی‌اُمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان امروز ۲۴ آبان ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: علاقه‌مندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌های سراسر کشور یا پرتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir/common/portal/fehrestlib و یافتن پرتال اختصاصی کتابخانه مورد نظر خود، ضمن دریافت کد تخفیف که تا پایان آذرماه اعتبار خواهد داشت، به عضویت در کتابخانه مورد نظر خود اقدام کنند.

زارعی بیان کرد: افراد می‌توانند امروز کد را دریافت و تا پایان آذر ماه فرصت دارند که به کتابخانه عمومی مورد نظر خود مراجعه و با ارائه آن به عضویت کتابخانه درآیند.

او ادامه داد: همچنین همه اعضا کتابخانه‌های عمومی که کتاب‌هایی در اختیار دارند و بازه زمانی قانونی آن به اتمام رسید و مشمول پرداخت جریمه می‌شود از فرصت هفته کتاب استفاده کرده و تا روز ۲۶ آبان ماه با استرداد آن از بخشودگی جرائم استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تاکید کرد: از همه اعضا کتابخانه‌ها تقاضا داریم منابع اطلاعاتی را به منظور استفاده دیگر مردم کتابخوان و کتابدوست به کتابخانه‌های عمومی بازگردانند.

زارعی اعلام کرد: کتابخانه‌های عمومی سراسر استان آمادگی دارند که کتاب‌های اهدایی مردم فرهنگ دوست استان را دریافت و به منابع خود بیافزایند تا مردم بیشتری از این گنجینه‌ها استفاده کنند.

به گفته او استان همدان دارای ۱۱۸ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ما همانیم که می‌خوانیم از بیست‌ویکم تا بیست‌وهفتم آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار