از ابتدای سال ۱۴۰۱ کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور تاکنون توانسته ۸۶۰ عضو را جذب و بیش از ۶۳۰۰ جلد کتاب امانت داده است.

زهره اکبرآبادی مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور به مناسبت سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: کتابخانه پستی نیشابور با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه خدمات فرهنگی برای دانش آموزان روستایی که امکان بهره مندی حضوری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و منابع مطالعاتی آن را ندارند، به صورت مکاتبه‌ای و با ارسال کتاب و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی فعالیت می‌کند.

او افزود: با همراهی مدیران مدارس روستایی دانش آموزان روستایی دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول به عضویت کتابخانه پستی در آمدند.

مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور ادامه داد: این اعضا علاوه بر آشنایی با کانون و فعالیت‌های آن، به دنیای کتاب‌ها نیز سفر می‌کنند و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی که بصورت مکاتبه‌ای که همراه با کتاب برای ایشان ارسال می‌شو حال خوشی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

اکبر آبادی بیان کرد:همچنین در هفته کتاب اعضا با شرکت در مسابقه " کتاب سازی" و "خلاصه نویسی از پنج کتاب" خود پرداخته و آن‌ها را برای مربی ارسال کردند.

او تصریح کرد: معرفی کتاب و شخصیت، معرفی وقایع وایام واجرای مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مدارس روستا‌های تحت پوشش از جمله فعالیت‌های این کتابخانه است

مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور تأکید کرد: این فعالیت‌ها در راستای کشف و شناسایی استعداد‌های دانش آموزان توانمند روستایی انجام می‌شود تا خلاء در دسترس نبودن کتاب به این شیوه پر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.