عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم که امروز حتی یک شربت ساده سرماخوردگی و آنتی هیستامین در دسترس نیست و مردم با مشکل مواجه هستند.

عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت پیرامون اجرای طرح دارویاری و علت کمبود دارو در بازار بیان کرد: به عنوان دانشجوی ۴۴ ساله حوزه داروسازی و معلمی که بیش از ۳۰ سال در این حوزه تدریس داشته است باید بگویم که صنعت داروسازی یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین صنایع کشور است که زنجیره‌ای از نهاد‌های مختلف باید در کنار هم قرار گیرد تا محصول نهایی به دست مردم برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: بدون برنامه ریزی به هنگام و مدیریت به هنگام و دخالت موثر و پیش بینی شده نمی‌توان محصول را به دست مصرف کننده رساند. از سال گذشته در تمام سطوح در جلساتی که برگزار شد ما مطالب را به عالی‌ترین مقام‌ها منتقل کردیم. امروز صنعت داروسازی مظلوم واقع شده و باید از آن دفاع شود چرا که تیرماه امسال با ۱۰۰ امضاء به ریاست جمهوری هشدار دادند که اگر به این مطالب رسیدگی نشود دچار مشکل اساسی خواهیم شد. اما به این هشدار‌ها توجهی نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی‌رغم هشدار‌های داده شده، عدم مدیریت به هنگام درون و برون‌سازمانی منجر به وضعیت کنونی شده است. همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم که امروز حتی یک شربت ساده سرماخوردگی و آنتی هیستامین در دسترس نیست و مردم با مشکل مواجه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۲:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تا مواد اولیه دارویی مهم مثل پنی سیلین انسولین سالبوتامول ساخته نشه همینه کار دارو سازیها مخلوط کردنه مثل آشپزیه.در حالی که اصل کار تولید گندم و گوشت لازم برا آشپزی است ساخت مواد اولیه یعنی این .والا خیلی گرون تموم میشه.اون هم غذا و دارو بهش کاری نداره چون میگه من وظیفم تامین داروی استاندارده در حالی که باید از سایر رشته ها و عمق دانش استفاده کنه تا مواد اولیه تولید کنه .مسایل باید یکی یکی حل بشه و برنامه ریزی بشه تا تو چاه تحریم نیفتیم خوب ما چطور با هند رقابت کتیم که خودش ماده اولیه آنتی بیوتبک رو میسازه اون هم با یک میلیون دارو ساز اشتغال اینجوری حل میشه.اصلا وزارت بهداشت و سمت توانایی ارایه طرح فنی تولید مواد اولیه مثل پنی سیلین رو داره؟بدتر اینکه اینها رو میشده با برنامه ریزی دراز مدت در سالهای قبل انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۵۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تا مواد اولیه دارویی مهم مثل پنی سیلین انسولین سالبوتامول ساخته نشه همینه کار دارو سازیها مخلوط کردنه مثل آشپزیه.در حالی که اصل کار تولید گندم و گوشت لازم برا آشپزی است ساخت مواد اولیه یعنی این .والا خیلی گرون تموم میشه.اون هم غذا و دارو بهش کاری نداره چون میگه من وظیفم تامین داروی استاندارده در حالی که باید از سایر رشته ها و عمق دانش استفاده کنه تا مواد اولیه تولید کنه .مسایل باید یکی یکی حل بشه و برنامه ریزی بشه تا تو چاه تحریم نیفتیم خوب ما چطور با هند رقابت کتیم که خودش ماده اولیه آنتی بیوتبک رو میسازه اون هم با یک میلیون دارو ساز اشتغال اینجوری حل میشه.اصلا وزارت بهداشت و سمت توانایی ارایه طرح فنی تولید مواد اولیه مثل پنی سیلین رو داره؟
آخرین اخبار