زارع پور در مجلس:

۱۷ میلیون ایرانی در یک پلتفرم داخلی در یک روز حضور پیدا کردند/کسی حق ندارد به اطلاعات پلتفرم‌های داخلی دسترسی داشته باشد

وزیر ارتباطات گفت:با تلاش همکاران در وزارتخانه، شبکه ملی اطلاعات ۵۹ درصد پیشرفت کرده است، در کمتر از دو سال پیشرفت آن دو برابر شده است.

 عیسی زارع‌پور در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال مجتبی رضاخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و تعدادی دیگر از نمایندگان محترم از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ابتدا از حمایت‌های مجلس در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه که شبکه ملی اطلاعات یکی از خواسته‌های مردم و مجلس است، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تحقق شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات در صدر برنامه‌های وزارتخانه قرار دارد، تمام منابع وزارتخانه را برای تحقق طرح بسیج کرده‌ام؛ هر هفته شورای راهبردی توسعه اطلاعات برای بررسی پیشرفت پروژه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد، در این مسیر ۷ کلان پروژه تعریف شده است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در تعریف وظایف ۵۳ بند آورده شده است که ۳۷ بند مستقیم به وزارتخانه مرتبط است و در دو ماه گذشته به دلیل شرایط ویژه هر روز تشکیل جلسه داده‌ایم و روند پیشرفت ۲۰۰ پروژه را پیگیری کرده‌ایم.

زارع‌پور با بیان اینکه نیاز به ادبیات مشترک برای سنجش پیشبرد شبکه ملی اطلاعات داشتیم، گفت: ۱۰۰ شاخص برای ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به صورت کمی مورد موافقت قرار گرفت که بر اساس آخرین سنجش در ابتدای دولت سیزدهم و با گذشت ۱۰ سال از اجرای شبکه ملی اطلاعات، طرح مذکور تنها پیشرفت ۳۰ درصدی داشت و امروز با افتخار می‌گویم با تلاش شبانه‌روزی همکاران در وزارتخانه، شبکه ملی ارتباطات ۵۹ درصد پیشرفت کرده است، به عبارتی در کمتر از دو سال پیشرفت آن دو برابر شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداکثر تا سال ۱۴۰۳ طرح مذکور به سرانجام می‌رسد، اما باید توجه داشت شبکه ملی اطلاعات کار پویا و دائم است و باید متناسب با فناوری‌های روز توسعه پیدا کند تا خدماتی با کیفیت، متنوع و پرسرعت در پهنه ایران ارائه شود. اگر حمایت‌ها و پیشرفت‌های مجلس و دولت همچنان ادامه پیدا کند، شبکه ملی اطلاعات زودتر به سرانجام می‌رسد.

زارع پور ادامه داد: یکی از پروژه‌های هفت کلان پروژه شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت فیبر نوری است، در ۱۰ سال گذشته ایران یکی از کشور‌های انتهای جدول بود، برنامه این است که تا پایان سال ۸۰ درصد خانوار‌ها و کسب و کار‌ها به فیبر نوری با سرعت نامحدود متصل شده و برای این منظور ۸ درصد درآمد اپراتور‌ها به این پروژه اختصاص دارد و در واقع یک سوم اعتبار از این راه تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های حقوقی توسعه فیبر نوری در ۵۱ شهر و ۱۲ استان شروع شده است، تاکنون ۲ میلیون خانوار تحت پوشش قرار دارند و ارزیابی ما این است که تا آخر سال ۲ برابر می‌شود، در نظر داریم سال آینده ۷ میلیون خانوار جدید و تا سال ۱۴۰۳ در حدود ۸ میلیون خانوار دیگر به فیبر نوری متصل شوند تا طعم شیرین سرعت چندصد مگابایتی را تا پایان دولت سیزدهم بچشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص توسعه پیام رسان‌های داخلی گفت: در ابتدای دوره مسئولیت، کارگروه ویژه‌ای با هدف توسعه پیام رسان‌های داخلی راه اندازی کردیم تا با تنوع و مزیت‌های متفاوت، مردم احساس تفاوت با پلتفرم‌های خارجی را نداشته باشند. در دو ماه گذشته با توجه به شرایط حاکم، جلسات به صورت روزانه برگزار شد و هر روز میزان توسعه پلتفرم‌های داخلی رصد شد. هدف ما این است که اگر قرار شد نسخه‌های خارجی فعال شود، پلتفرم داخلی به گونه‌ای تقویت شود که مردم تمایل به استفاده از پلتفرم داخلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اینکه روزانه افراد در حال پیوستن به پلتفرم‌های داخلی هستند، اظهار داشت: در یک روز شاهد پیوستن ۱۷ میلیون کاربر به پلتفرم داخلی بوده‌ایم و در یک برنامه داخلی، کاربر‌ها ماهانه بیش از ۳۵ میلیون نفر از آن استفاده کردند و ترافیک اینترنت داخلی در مقابل شبکه‌های خارجی ۶۰ به ۴۰ شده است و این برای اولین بار است که ترافیک تولید داخل بیش از دو برابر شده که نشان می‌دهد مردم اقبال و اعتماد کرده اند.

زارع پور درخصوص حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی توضیح داد: آیین نامه‌ای در این زمینه تدوین شده که بیش از ۳۰ نوع حمایت از کسب و کار‌ها و پلتفرم‌های داخلی پیش بینی شده است و به زودی اقدامات اجرایی آن شروع می‌شود و کام کسب و کار‌های فعال در پلتفرم داخلی شیرین می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه حریم خصوصی خط قرمز وزارتخانه است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در فتوایی نقض حریم خصوصی در پلتفرم‌های داخلی را مورد تاکید قرار دادند، بنابراین کسی حق ندارد به اطلاعات مردم در پلتفرم‌های داخلی دسترسی داشته باشد، هفته اخیر نیز ریاست قوه قضائیه در بخشنامه‌ای اعلام کرد طبق اصل ۲۵ قانون اساسی احدی حق ندارد به اطلاعات مردم دست اندازی کند. از این رو برای حفاظت از داده‌های مردم لایحه‌ای آماده کرده ایم که به زودی به مجلس ارسال می‌شود و انتظار داریم با حمایت نمایندگان با قید دوفوریت تصویب شود.

زارع پور با اشاره به قابلیت‌های متنوع پتلفرم‌های داخلی تصریح کرد: امکان ارتباط صوتی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی داخلی فراهم شده است و به زودی مردم می‌توانند با تلفن‌های ثابت نیز تماس بگیرند، تلاش می‌کنیم تمام نیاز‌های مردم را در پلتفرم‌های داخلی برآورده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم گفت: برای حمایت از کسب و کارها، عنوان شده که با ورود هر کسب و کار به پلتفرم داخلی دیگر نیازی به دریافت مجوز نیست و همین پیوستن به معنای صدور مجوز است و همچنین تاکید شده است که کسب و کار‌های خرد خانگی که سابقه پرداخت مالیات ندارند، تا دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار باشند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
تا کی گفتار درمانی؟ تا کی آمار سازی؟ تاکی ندیدنه حقیقت؟ تا کی تصمیمات اشتباه؟ همون نماینده هایی که بهت میگن احسنت ،همونا پلتفرمهاتونو قبول ندارن ،علت نیومدنه مردم روی پلتفرمهای داخلی فرم ،شکل ،خدمات و امکانات اپلیکیشنها نیست ،اونا نمیان روی پلتفرمها چون سیستم به آب خوردنشونم گیر میده ،چون با سیستم لج کردن ،اصلا هرچی سیستم بگه خوبه مردم ازش فرار میکنن ،اصلا شما معنیه این حرفا رو میفهمید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مرسی تشکر میگم حالت عادی کسی زیاد وارد فضای سیاسی نمیشه منتهی وقتی فضا تحریک کننده میشه همه واکنش نشون میدن یچیز ناخاسته ای ایجاد میشه که کسی انتظارشو نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عجب مملکتی داریم که کار وزیر ارتباطات شده قطع ارتباطات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
من الان روبیکار رو نصب کردم فضای مجازی ملتهبه تحریک کنندست تو فضای ملتهب استرس و اضطراب شدت میگیره موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آقای وزیر، پراید هم محبوب ترین خودروی ایرانیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
منکه تو اطرافیان ندیدم کسی حاضر بشه داخلی نصب کنه.در عوض همه دنبال فیلتر شکن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بعضیا با مدارا درست نمیشن عشق میکنن با حرف زور ، اینستا و واتساپ و ... فیلتر کنید هرکی دلش خواست ایرانی استفاده کنه هر کی نخواست لابد لازم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بحث ما ارتباط باجهانه نه فقط ایران.میتونی ی کاری کنی رونالدو بیاد روبیکا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خوبه به خاطر اینستا کلی از هموطن های بی گناه ما توسط دشمن کشته بشن؟ لطفا از زاویه دیگه ای هم ببینید به درک که رونالدو نیاد روبیکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
یعنی مسئولان ایران سلطان ارائه آمار هستن. البته برای سرمایه گذاری مجدد وزارت ارتباطات روی پلتفرم های اینچنینی نیاز به چنان آماری هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
با چه استدلالی میگین آمارشون دروغه! از کجا که راست نباشه؟! ینی الان آمار اینترنشنال کاملا راست و این آمار غلطه نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
وزیر قطع ارتباطات بیشتر بهش میخوره تا وزیر ارتباطات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چرا مستولان تویتر فیلتر شده دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سرعت دانلود و آپلود پیامرسان های داخلی خوبه ولی یه مشکلی که هست اینه که اعلان دریافت پیام در نوار اعلان بالای گوشی اعلام نمیکنه با وجود اینکه در تنظیمات برنامه دریافت اعلان فعال هست ،و متاسفانه پشتیبان برنامه هم جوابگو نیستند ،این مورد حل بشه همه چی تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
دمت گرم توسعه اش بدین . ‌‌اینستا و ... برای أینده این مملکت خطرناکه. حرف هیشکی رو هم گوش نکنین . تا به اجبار از پلتفرم ایرانی استفاده کنن. اون بنده خدا راست گفته که فقط سرعت گیرهای اجباری تونست تو این کشور سرعت غیرمجاز رو کاهش بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مطمئن هستید 17 میلیون بود ؟
شاید 17 هزار نفر بود . چون همه مقامات کشور هم از نوع خارجی استفاده میکنند.چه برسد به مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بابا اگه نمیتونید اینستا رو فیلتر کنید اینترنت خارجی رو قطع کنید اینستا فرهنگ ایرانی رو نابود کرده و یه مشت آشوبگر د داعشی تربیت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این پلت فرم که نمیخوام اسمش رو بیارم فقط حرف سیاسی توش سانسور میشه. برو ببین چطوری داخلش فرهنگ ایرانی داره به گُ.. کشیده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
شما نمی خواد هرف از فرهنگ ایرانی بزنید اینترنت رو ملی کردن یا به عبارتی همان سیانت که حدوداً۷یا۸ماه پیش قرار بود انجام شه مارو با این اینترنت مسخره محدود کردین که چی کشور های مثل عراق هم بخدا مسلمان هستند ولی این همه فیترینگ محدودیت ندارندن حتا بازی های اینترنتی رو هم که خیلی طرف دار داره رو فیلتر میکنید اونم به بهانه های مسخره که دیگه به همین بهانه بعد از ساکت شدن اشوب ها هم دیگه متمعنم این محدویت ها برداشته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بله همینطور هست ولیییی
نه در شرایط معمولی جناب
شما وقتی تمام پلتفرم های بین المللی رو فیلتر میکنید و همینطور اینترنت رو ملی میکنید مردم رو مجبور به استفاده از پلتفرم های داخلی میکنید که عده‌ی کثیری از این افراد دانش آموزان و دانش جویان هستند
شما زمانی میتوانید پلتفرم داخلی رو تاج سر کنید که در شرایط عادی(غیر فیلترینگ) ۱۷میلیون مخاطب رو جذب بکنه نه در شرایط فعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سوال: اگر شبکه های اجتماعی خارجی منبع فساد و تباهی غیره غیره است چرا همه مدیران مسئولین در این شبکه ها پیج شخصی دارند؟؟؟ اگر قانونی است محدودیتی هست یا باید برای همه باشد یا برای هیچکس!! تبعیض قائل شدن تا کجا!!!! همه حرف مردم اعتراض نارضایتی مردم به اوضاع احوال اقتصادی اجتماعی موضوع تبعیض قائل شدن هاست!! اگر هر چیزی در این کشور شامل تحریم، تورم، بیکاری، حقوق، یارانه، رانت، تسهیلات کلان، غیره غیره یا برای همه یا برای هیچکس،، باقی مسائل حاشیه ای بیش نیست،، تمام.
Iran (Islamic Republic of)
MD
۱۸:۴۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من که اصلا پیام رسان داخلی یا خارجی رو گوشیم ندارم نیازی هم ندارم استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یه عده فقط نق می زنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اگه خارجی بدن چرا همه مسولین تو توییتر و فیس بوک هستند.فقط برا مردم عادی بده و میزه.چرا همه جا میخوایین به جای مردم تصمیم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یک توریست وارد ایران بشه براش غیر قابل تحمل هست تمام پلتفرمهای خارجی و بین المللی فیلتر باشه این افتخار نیست اقای وزیر دانشمند
جام جهانی قطر کسی وارد ایران نمیشه ک دلار خرج کنه اقتصاد ایران بدون فروش نفت فقط از راه توریست میتونه کلی درامد کسب کنه برید خجالت بکشید و از قطر یادبگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بالای نود درصد توریست هایی که به ایران می آیند جاسوس هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
قطر ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کرده که شاید نهایتا ۲-۳ میلیاردش برگرده.
این یعنی ضرر ۲۱۸ میلیارد دلاری برای یک جشنواره یک ماه.
سواد نداری نظر نده. آلمان حدود ۴ میلیارد هزینه کرد مردم ریختن تو خیابون و اعتراض کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
لامذهبا توریست نیستن اکثرا تروریست و جاسوس هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اینستاگرام را وصل کنید هرچه سریعتر
وقتی باملت لج بازی میکنید باید منتظر رفتارمتقابل ملت هم باشیدا
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۰:۵۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ملت کی بودی تو...☺️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
وزیر بی سواد بگید ملت میخوان با تمام دنیا ارتباط داشته باشن نه فقط خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تیترو میبینم فقط دارم میخندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تمام شد؟تاثیر گذار بود!!! به روبیکا میدونید چقدر بودجه دادن؟بعد تازه شروع کرده هایلاید ساختن!!! هنوزم مشکل زیاد داره و کند عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
بخند تا بمیری
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خطاب به داداشی که گفته پول دادن بهش اون وقت هایلایت اضافه کردن و کند عمل میکنه باید عرض کنم که الان بهتر شده نسبت به قبل لطفا با چشم باز بیبنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
انگاربعضیا مرض خودزنی دارند!!تو ایرانی نیستی تولید داخلی را سرکوب می کنی؟اینایی که میسازند نخبه های این مملکتندآخه اگه بقیه کشورها هم مثل شما وطن فروشهای بیگانه پرست فکر می کردند تو مملکتشون پیشرفتی اتفاق میفتاد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
داداش شما نخبه ها رو بیار اقتصاد رو بسازن
نخبه ها رو بیار با بحران های طبیعی و غیر طبیعی مقابله و مدیریتشون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اولا اینستاروهم نخبه ها ساختن
دوما مشکل ما روبیکا نیست قوانینش هست که فقط حرف سیاسی ممنوعه ولی هرکاری بکنی آزاد هست پس یه جور ابزار سوء استفاده به نفع حکومت حساب میشه. هم مردم راضی هم حکومت. گور بابای فرهنگ و اخلاق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عجب!!! یک سوال اگر قرار به محدودیت باشه چرا همه مدیران مسئولین از یک کنار توی شبکه های اجتماعی خارجی پیج دارند و فعال!!!!؟؟ اگر قانونی هست یا برای همه یا برای هیچکس تمام.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
کدوم تولید داخل ساختن چهارتا پلتفرم ایرانی مثل روبیکا و ایتا میتونی جایگزین پلتفرم هایی که مردم بیش ۱۰ یا۱۵ ساله که دارن استفاده بشه ما بخاطر دیدن و دانلود چنتا فیلم یا اهنگ از یتویب باید فیلتر شکن بزنیم که انم به لطف وزیر از کار افتاده تا بتونیم ازشون استفاده کنیم وقتی نسل جدید رو درک نمیکنید بجای ما نظر میدید عمل میکنید همین میشه مثلا قبل از اشوب ها با فیلترینگ سایت و برنامه و بازی ها
غیره جلوی چی رو میخواستین بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۲۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
با تکنولوژی نمیشه مقابله کرد
خدا برکت بده به فیلترشکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اگر اینستاگرام ۲۰درصدش فساد باشه ۸۰ درصدش اطلاعات روز دنیاست که تمام زیبایی ها وسازه های دست بشر یا حتی اموزش رو از تمام نقاط جهان نشون میده درحالی که روبیکا فقط تیکه های عصرجدید و غذا و دابسمش های مضحک رو نشون میده.برای کشوری که همه جوره تحریمه بستن فضای مجازی یعنی خود تحریمی .این هم برای اینکه خوراک رسانه ای خودشون رو به خورد مردم بدن.واز فساد دولتی وحکومتی کسی خبردارنشه .التماس تفکر...
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
درصد ها رو بر عکس گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۱۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اینستاگرام را بستن، اینترنت را که نبستن!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چه استدلال خفنی!!!! الکی تو روبیکا میان کلیپ های دابسمش بزارن که مسئولین دزدی کنن؟! ببخشید میشه بفرمایید منبع این حرفتون کجاست؟! اگه اینستاگرام و اینا ادعای آزادی بیان دارن پس چرا بعضی هشتگا رو محدود میکنن اون سیاسی نیست؟! به خدااااا چشمتون رو باز کنین چرا نمی بینین؟؟؟؟؟ التماس تفکر متقابل برای شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این پلتفرم ھای داخلی سالھا پیش باید راہ اندازی میشد
برای خارجی ھا ھم باید قوانین سفت وسخت قرار میدادیم کہ اینطوری جولون ندن
اینا با این ابزاراشون خوب تا حریم خصوصی ملتھا نفوذ کردن و ھر غلطی کہ میخوان میکنن
الانم از داخل خیلی ھا کمر بستن کہ این کار بہ نتیجہ نرسہ آخہ اربابشون گیرین کارتاشونو باطل میکنہ نمیتونن بہ لفت و لیسشون برسن ندیدی تو این فتنہ چطوری خودزنی میکردن برای اربابای سفاکشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
داداش/آبجی شما برو کره شمالی
بخدا اونجا خیلی خوشحال و خوشبخت به زندگیتون ادامه میدین
کلا با تفکرتون سازگار هست قوانینشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نرم افزارهای ایرانی و پیامرسانها هم باید ایرانی باشند و همه مشاغل هم حتما میباید در بستر این برنامه های ملی و خودی باشد و شبکه ملی اطلاعات یک نیاز همچون نان شب برای هر کشور مستقلی است.
درود و هزاران آفرین بر برنامه نویسان دانشمند خودمان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ان شاء الله که همینطوری هم خواهد شد و به امید خدا همه مشاغل و اینا اوکی میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خوب استفاده کنید از این ظرفیت با ارتقا پلتفرم ها
France
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حالا اسمش چی هست این پلتفرم؟ بگید همه استفاده کنند. بعد این برنامک ها قابل اطمینان هستند؟ چتهامون رو نمی دن به اطلاعات؟ من شنیدم که جاسوسی می کنند از مردم وقتی نصب کنی. اعتماد بهشون نیست تا وقتی که همه چیز آزاد نباشه تو اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۱:۰۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
وقتی هنوز نصبش هم نکردی ولی داری قضاوت میکنی...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۲۱:۴۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
چت های شمابه جه درداطلاعات می خوره؟مگراینکه درارتباط باآلبانی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
توی فرانسه جواب نمیده
باید شماره ایران داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۳۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
نه خدا وکیلی چهار تا ویس و پیام تو به چه دردی از اونا میخوره؟! خدا وکیلی یه کم فکر کن مگه مرض یه هموطن بخواد اطلاعات هموطن خودش رو بفروشه؟! ماشاالله هیچ برنامه خارجی جاسوسی نیست فقط ایرانی جاسوسیه نه؟! چه تفکری...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آقای وزیر محترم
چرا شما مسئولان همیشه چند سال از دنیا عقب هستید؟!!!!
این همه بیت المال را خرج شبکه ملی اطلاعات کردید و می کنید در صورتی که الان اینترنت ماهواره ای استارلینک در دنیا راه افتاده و قابل قطع کردن و پارازیت انداختن هم نیست
تا چند سال دیگه با گسترش این فناوری در ایران نه تنها شبکه ملی اطلاعات کلا بلااستفاده خواهد شد بلکه شرکت مخابرات، همراه اول و ایرانسل هم به خاطر از دست دادن مشتریان اینترنت ثابت و همراه ورشکست خواهند شد
بی خودی خودتان و مردم را سر کار نگذارید و پول بیت المال را هدر ندهید
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۱:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
شما مثل اینکه خیلی جلو هستی!!
اینترنت ماهواره ای هم برای فعالیت در هر کشوری نیاز به مجوز از اون کشور داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
به هموطنانم میگویم. کسانی که دائم نرم افزارهای ایرانی را مسخره میکنند. هیچوقت نباید خودمان را تحقیر کنیم. ما همیشه وسایل چینی را تحقیر کردیم و خندیدیم اما چین الان کجاست ؟!چرا الان حرفی برای زدن در جهان دارند؟ چون هیچوقت خودشان را تحقیر نمیکنند. تلاششان را میکنند وکاری که از دستشان بر می آید انجام میدهند.همه چیز با تلاش و اعتماد به نفس بدست می آید. ایرانی و چینی و امریکایی هم نمیشناسد.تک تک ما باید در این زمینه تلاش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
باید حق انتخاب به استفاده کنندگان از این پلتفرم‌ها داده بشه به شخصه تا زمانی که اینستاگرام و واتس‌آپ و تلگرام فیلتر باشه از هیچ پیام‌رسان ایرانی حتی اگر شده گوشیم رو کنار بزارم استفاده نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تو انگار تو باغ نیستی چرا میگیم نصب نمیکنیم تا الان نفهمیدی ما چی میگیم دیگه هیچ وقت نمیفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
تو مجلس کار دیگه ندارن طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طرح ساماندهی یا پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اگر واقعا براتون حریم خصوصی مردم محترم هست و فرقی بین خارجی و داخلی نیست پس بخاطر چی فیلتر کردید تا مردم رو بزور بیارید تو پیام‌رسان ها داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حرف مفت مزن ادعای روشنفکری هم نکن کشور قانون داره جنگل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ادعای روشنفکری ؟ مثل اینکه حواستون نیست که میلیارد ها پای موتور جستجوی بومی خرج شد و الان ثمره‌اش شده دوتا سایت خراب (یوز و پارسی‌جو) و شادبین! بنظرت یک فرد مقاله نویس که دنبال مقالات روز دنیا به انگلیسی هست، میتونه تو موتور جستجوی شادبین (که فیلمای خاله سارا رو میذاره!)، جستجو کنه و مطلبش رو پیدا کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۲۱:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
وقتی یک موردی وسیله خدشه دارشدن امنیت ملی واشاعه وطن فروشی وتجزیه طلبی قراربگیردوصاحبان ومدیران خارجی آن به هیچ عنوان حاضرنشوندقوانین بین المللی وملی رادرموردآن رعایت کنندبایدفیلترکه هیچ اگربشودکلا نابودش کرد
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۳:۱۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یاد سریال نون خ افتادم انجایی که به مهمانان مجلس میگفتن دوغ یا نوشابه میگفتم نوشابه اما دوغ بهشون میداد میگفت همینه که هست خوب اقای وزیر وقتی همه راهها رو بستین مردم که سرکار دارن چه کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نوشابه نخور، ضرر داره و دندونات خراب می شه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانور
۲۱:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
دوغتوبنوووووش
Iran (Islamic Republic of)
َArmin
۱۳:۱۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
شما انحصار پیام رسان های داخلی رو بردارین بعد آمار رو بررسی کنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
همه کشورهای قویی باید اینکار را بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یک "موتور جستجوی داخلی خوب" و امکان "تماس تصویری با کیفیت" را فراهم کنید تا ببینید استقبال ها تا بی نهایت می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
امنیت حرف اول رو میزنه تا زمانی که من احساس امنیت در پیام‌رسان‌های ایرانی رو نداشته باشم هیچ‌وقت از اونا استفاده نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
فضای روبیکا برای کسب وکار خوب نیست. فیلتر اینستا رو بشکنید لطفا. متاسفم برای اشخاص بی خرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بی خردتر از تو و امثال تو نیست مزدور غربگدا اینستا برای همیشه باید برود و جایگزینی وطنی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
فضای "با سلام" برای کسب و کار عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من چند سال که روبیکا و آی گپ و ایتا رو نصب دارم ولی بیشتر از روبیکا استفاده میکنم و.........
اکثر کسانی که میشناسم (بالای ۹۰درصد )روبیکا رو حتی قبل از فیلتر شدن پیام رسان های خارجی نصب کرده بودن و استفاده هم میکردن .........
به نظرم همه پیام رسان خارجی رو به طور کامل مسدود کنید و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من از زمانی که در سریال پایتخت روبیکا توسط ارسطو عامل و نقی معمولی تبلیغ شد نصبش کردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
هزار آفرین و درود ،چشم بد به دور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
من از پیام رسان داخلی حمایت می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یکی از ایشون بپرسه چرا پیامرسان های داخلی اعلان پیام ندارند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
چون خیلی درپیتی کار شده روش
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خودتون باید تنظیم کنید. از بخش تنظیمات پیامرسان. یا تنظیمات گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
همه تنظیمات فعال شده ولی باز هم کار نکرده ،من این پیامرسان (بله) رو با سه مدل گوشی سامسونگ ،جی ال ایکس،پوکو x3 امتحان کردم ولی متأسفانه کار نکرده و پشتیبانی برنامه هم جوابگو نیست ،آخه این مشکل رو به کی بگیم حل کنه ،یکی همت کنه مشکل رو حل کنه ،ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۲:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
فضای مجازی فرق نمی کند داخلی باشد یا خارجی فساد انگیز است واتساپ و اینستاگرام گرام و تلگرام ووو هر چه از این بقول شما پلتفرم عرضه شود جز بدبختی نتبجه ای ندارد نه اینکه این ها فرنسه بد باشند بشر با فساد درونی که دارد و روز افزون است فضا را به گند می کشاند و خود و دیگران را تباه می کند اول باید به فکر تربیت و اصلاح انسانها بود و سپس امکانات وابزار ارتباطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مثل تیغه یکی ازش به عنوان تیغ جراحی استفاده میکنه و جون مردم رو نجات میده یکی هم باهاش آدم میکشه آیا باید تیغ قدغن بشه به خاطر کسایی که آدم میکشن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ، یا رَحْمَانَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْرُجْ هَمِّی، وَ اكْشِفْ غَمِّی .
افراد نخبه ای هستند که با یک نکته صالح ۵۰ تکنولوژی مفید می‌سازند .
کمک که ممیزی نمی‌شود.
تکلیف همان گفته رهبر معظم انقلاب هست که فرمودند رفاه حداکثری.
المپیادی کار کنید عالی.
Iran (Islamic Republic of)
۷
۱۳:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
سروش قابلیت تماس صوتی و تصویری داره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا بفکین
۱۲:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
قبلا خیلی جالب نبود ولی خداییش الان من روبیکا و ایتا رو نصب کردم.. خیلی خوب شده اگه به ایتا یه قابلیت تماس تصویری هم اضافه بشه هیچی از تلگرام واتساپ کم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه در همه موضوعات انحصار ایجاد کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
انحصار رو تازه شکوندند ، فضای مجازی در انحصار تلگرام .و واتساپ و اینستا بود (کما اینکه تو خیلی از کشورها اینطوریه) ، ولی حالا کم کم داره انحصارشون شکسته میشه. به امید قطع دست همه کشورهای بیگانه از آب و خاک و فضای مجازی و غیرمجازی ایران اسلامی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
احتمالا ۱۷۰۰ نفر بوده نه ۱۷۰۰۰۰۰۰ نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اگر پلت فرم خارجی مسدود نبود ۱۷ نفر هم نمی آمدند. ناچارند بیایند. لطفا کیفیت پلت فرم ها را بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
این خصلت ما ایرانی هاست تا مجبور نشیم یه کاری رو انجام نمی‌دیم . پس این اجبار لازمه . ما هموناییم که تو رانندگی فقط سرعت گیرهای اجباری جاده تونسته سرعت مون رو کاهش بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آقای وزیر به زور و اجبار نمیشه مردم رو به سمت پیام رسان داخلی سوق داد ، فیلترینگ بردارین مردم خودشون انتخاب کنند بجای اینکارا کیفیت پیام رسانتون رو ببرین بالا که دائما قطه و وصل و کنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مشکل ۶۰۰۰ نفر کارگزار مخابرات روستایی رو حل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس1
۱۱:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
طلاشد 1520000
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
یاخدا
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۲۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
پلتفرم روبیکا هست .

البته بایستی حرفه ای تر بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اونایی که منفی دادن فازشون چیه ؟

گفته شده پلتفرم روبیکا هست به این معنی که اون پلتفرمی که وزیر نامشو نگفته روبیکا هست .

و گفته شده که حرفه ای تر باید بشه ، خب جمله درست و منطقی هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
آخه کلاً فاز منفیه دیگه داداش ، هر وقت حس کنند کسی داره به نفع اسلام و ایران حرف می زنه زود منفی رو می زنند . تا کور شود هر آنکه نتواند دید . به امید شکوفایی روزافزون ایران اسلامی در همه زمینه ها من جمله فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
انشاا... این عضویت پایدار باشد ، نه از روی کنجکاوی و ...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه که شبکه ملی اطلاعات یکی از خواسته‌های مردم و مجلس است، شاید خواست مجلس باشد ولی خواسته مردم نیست اینترنت بین المللی که قطعه چطور باید درصد استفاده کم نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
با سلام
جناب آقای وزیر محترم، شبکه ملی اطلاعات، ما را از اینترنت حهانی بی نیاز میکند؟ شما همه‌ی سایتها را حتی سایتهای آموزشی را بسته اید. خدا خیرت دهد شما عضو هیئت علمی این مملکت هستی. بدون اینترنت میتوان تدریس کرد؟ بله میتوان مگر اینکه به عقب و عصر گج و تخته برگردیم و بی خیال تکنولوژی آموزشی شویم. ظاهرا قرار همین است. با این تدابیری که شماها اندیشیده اید، انشاءالله بزودی با الاق هم رفت و آمد خواهیم کرد.
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
با راه اندازی "شبکه ملی اطلاعات" اینترنت بین الملل قط نمیشه. مثل کره جنوبی و چین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ما داریم از روبیکا استفاده میکنیم . هم مثل واتساپه هم انستاکرام . همین روبیکا توسعه بدین خوبه .‌‌اون اینستا و واتساپ فیلتر باشن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
حداقل نصف واتس آپ باید کارایی داشته باشه و ملتو جون به لب نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
پلیس و نیروهای بسیج باید جلو اغتشاش گرا وایستنداز جانشان برا امنیت مایه بگذارند آنوقت شماها بجای وزیر مسکن میآید وزیر ارتباطات را دعوت به پاسخگویی میکنید شماها هم آن دنیا باید پاسخگو جواب خون شهدا باشید که این شده اولویت تان . مگر آقای ریسی بجای ساخت خانه که حالا طرح را رسانده به دادن زمین نباید پاسخگو بزرگترین وعده که با آن رای جمع کرد و کل صنعت را میشد متحول کرد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
لطفا واتساپ و اینستاگرام و تلگرام و امثالش رو باز نکنید فقط
روی ایرانی ها کار کنید جوری که مثل تجهیزات نظامی که یه روز هیچی نداشتیم و الان دنیا متحیره تو اینم اول جهان بشیم امروز جنگ ، جنگ رسانه هاست و اونها شستشوی مغزی میدن مردم جهان رو ما باید اول بشیم # ایران قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
استیضاح وزیر مسکن چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۱۰:۰۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
۱۷ میلیون ایرانی فقط برای ارسال فیلتر شکن عضو شودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
هنر کردی
همه نرم افزارها رو بستی فقط اینا رو باز گذاشتی
چاره ای ندارند مردم
در یک رقابت آزاد م نتیجه نگرفتی
مثل خودرو سازی
France
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
درضمن تلگرام روزانه ۲ میلیون کاربر جدید داره
آخرین اخبار