نماینده دبیرکل و مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال به دنبال ارتقای کیفیت در برنامه‌های خانه‌های هلال هستیم تا آموزش‌ها را توسعه داده و مهارت آموزی عموم هموطنان را محقق کنیم.

حسن فراهانی نماینده دبیرکل و مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: خانه‌های هلال در سطح کشور ظرفیت جدیدی به شمار می‌رود که به عنوان الگویی مناسب در دنیا مطرح شده است.

وی یادآور شد: این مدل مدیریت که با استفاده از توان مردمی راه اندازی شده با معرفی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در دنیا مطرح شده است و در تلاش هستیم جامعه را به سمت آماده بودن به پیش ببریم.

نماینده دبیر کل و مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هر چه آموزش‌های ما در محلات توسعه یابد جامعه از آمادگی بیشتری برخوردار می‌شود و با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده به سمت جامعه آماده در حرکت هستیم.

وی ادامه داد: خانه‌های هلال را در همه مناطق از جمله مجتمع‌های مسکونی راه اندازی می‌کنیم و از طرفی نیز باید هموطنان حمایت کنند تا تاب آوری را در برابر حوادث محقق کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز با اشاره به سالگرد زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه، گفت: به منظور تمرین آموزش‌های ارائه شده به هموطنان در مجتمع مسکونی رضوان شهرک پونک و شعب جمعیت هلال احمر در این استان مانور زلزله تخلیه و اسکان اضطراری انجام می‌شود.

سید قاسم موسوی ادامه داد: امروز این مجتمع را با توجه به تراکم جمعیت در آن انتخاب کردیم و با توجه به اینکه هنگام زلزله احتمال آسیب در آن وجود دارد برای شناساندن نقاط امن و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی مانور زلزله در آن برگزار شد.

وی اظهار داشت: هموطنان هر چه بیشتر از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شوند به حتم به نفع خود آن‌ها و خانواده هایشان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نتیجه این مانور‌ها ارتقای تاب آوری و کاهش خسارت ناشی از زلزله خواهد بود.

موسوی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان فعال هستند که در بخش‌های مختلف اعم از دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان، پزشکان و طلاب با این مجموعه به صورت داوطلبانه همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.