مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون ۳۳۷ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن تامین شده است و ۱۰۵ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

 هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان در نشست خبری گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت را تولید چهار میلیونثبت نام ۱۰۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین مسکن طی چهارسال است.

وی با اشاره به ثبت نام ۱۰۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: تاکنون ۳۳۷ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی در این طرح تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن برای استان قزوین سهمیه ساخت ۶۴ هزار واحد طی چهارسال تعیین شده که پیش بینی می‌کنیم به ۶۷ یا ۶۸ هزار واحد برسیم.

هاشمی گفت: تاکنون ۳۳۷ هکتار زمین در استان قزوین شناسایی و برای طرح نهضت ملی زمین تامین شده و ۱۰۵ هزار نفر نیز در این رابطه در هشت فاز ثبت نام کردند.
وی گفت: از این تعداد ۴۰ هزار نفر در این طرح حائز شرایط بودند که ۲۳ هزار نفر آنان تشکیل پرونده داده و ۱۶ هزار نفر نیز ۴۰ میلیون اولیه را واریز کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین افزود: مجموع قرارداد‌های ساخت در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین با پیمانکاران ۲۳ هزار واحد بوده که بخشی از آن‌ها به دلیل نبود متقاضی موثر متوقف است.
هاشمی گفت: نهاد‌های حمایتی برای تامین بخشی از هزینه‌های متقاضیان دهک‌های پایین، تسهیلات کمکی پیش بینی کرده اند.
وی با بیان اینکه تاکنون فونداسیون ۸۰۰ واحد در استان انجام شده که ۴۰۰ واحد در مهرگان است و مجموع پیشرفت پروژه‌ها ۳۲ درصد می‌باشد، گفت: تاکنون هیچ مبلغی به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) که پیمانکار نهضت ملی مسکن در استان است، پرداخت نکرده ایم و فعلا کار را با اعتبارات خود پیش می‌برند.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با بیان اینکه آورده متقاضیان بدون احتساب تسهیلات در نظر گرفته شده ۴۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰ قسط ۴۰ میلیونی است، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی در استان قزوین تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.
هاشمی با بیان اینکه قیمت تمام شده ساخت این واحد‌ها را ۷۵۰ میلیون برآورده کرده ایم، افزود: دنبال افزایش وام برای واحد‌های مهرگان از ۳۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان هستیم که بابت صنعتی سازی نیز ۱۰۰ میلیون تومان به این رقم افزوده می‌شود و تسهیلات نهاد‌های حمایتی نیز به این رقم اضافه خواهد شد.
وی گفت: براساس سیستم امتیازبندی، افرادی که زودتر آورده خود را تکمیل کنند، زودتر خانه خود را تحویل می‌گیرند.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ادامه داد: بخشی از کندی طرح به دنبال موضوعات کشوری مثلا کمبود میلگرد بوده، اما طی ماه‌های اخیر سرعت خوبی به طرح‌ها بخشیده شده و در برخی جا‌ها پیمانکاران از ما جلوتر هستند در حالی که براساس قانون برای شروع کار باید به آن‌ها پیش پرداخت می‌دادیم.
وی همچنین گفت: تا شهریور ماه سال آینده تلاش داریم پرونده طرح اقدام ملی مسکن را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل دهیم.
این مسئول افزود: در تعدادی از شهر‌های استان قزوین ساخت مسکن‌های ویلایی پیش بینی شده و در دست طراحی است که جزییات آن را در آینده اعلام می‌کنیم، اما محدودیت زمین در این خصوص به طور جدی احساس می‌شود.
هاشمی همچنین با اشاره به مشوق‌ها در زمینه بهسازی بافت فرسوده، گفت: کسانی که در بافت فرسوده از جمله محله هادی آباد قزوین حضور دارند اگر زمین خود را تحویل دهند حاضریم معادل آن زمین در اختیار آن‌ها بگذاریم که شامل دریافت تسهیلات نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.